Lipo 130X

Nu mijn brandende vraag, bij een volle lipo in dit geval de nano-tech 300 mAH heb ik nu gemerkt dat mijn Blade 130X erg oncontroleerbaar omhoog schiet,gewoon niet te vliegen.
En waarom zit er een balance stekker aan een nano-tech en niet aan de Eflite 300 mAH lipo die erbij geleverd word.
Is het een must om de nano-techs te balanceren of maakt dat niets uit.

Mvg.Bernard

Bij volle lading is de 130x idd hevig maar na halve minuut is dat al minder maar wel met controle ! Indien oncontroleerbaar zal er wel iets fout zijn.
Dan balanceren op zo'n kleine lipootjes is geen must maar wel beter voor levensduur. Ik balanceer zo veel mogelijk ( 1 of 2 keer overslaan is geen ramp)
Waarom de ene wel een balanceerkabeltje heeft en de andere niet weet ik ook niet . Waarschijnlijk commerciele redenen voor eigen laders.:confused:

Intussen met een volle lipo lekker gehooverd. Hij is snel omhoog maar nu wel controleerbaar.
Het zal wel van invloed zijn als je meteen 3D gaat vliegen dat lipo's snel in capaciteit afnemen.Ik vlieg geen 3D dus zal wel aan 5 minuten komen.
Ik heb de lader anders ingesteld door een rustige verloop van laden en balanceren te krijgen.

Mvg.Bernard

Back