LIPO 2200mah 10C Max laadstroom

Het zal vast ergens al gestaan hebben maar vraag toch maar (kan het even niet vinden)

Wat is de max laadstroom van een LIPO 2200mah 10C
Ik laad nu met 1100 ma maar mag dit ook 2200 ma zijn ( 1C dus) ik lees hier verschillende verhalen over ene zegt laden met 1C, 2200 in mijn geval en ander verhaal is max laden 1/2 C 1,1 A dus?

1C mag gewoon hoor. Er wordt wel beweerd dat laden met een lagere stroom de levensduur wat verlengt, maar of dat echt waar is en hoeveel dat dan scheelt in levensduur, daar heb ik nooit harde feiten over gezien. Wel belangrijk is dat ie afgekoeld moet zijn voordat je weer gaat laden.

Dirk

Voor veruit de meeste LiPo's wordt een maximale laadstrood van 1C aangehouden.
Omdat vele modelpeople zo verrekte ongeduldig zijn willen zij hun accu's zo snel mogelijk laden. :roll: Daarom zijn er fabrikanten die zeggen dat hun LiPo's met maximaal 2C geladen KUNNEN worden. Meestal wordt er dan wel bij gezegd dat het ten koste gaat van een deel van de levensduur van die accu. :oops:
Dus als we met z'n allen wat geduldiger zouden zijn 8O en onze accu's "normaal" laden dan gaan die het langste mee, leveren de beste prestaties en lopen we geen gevaar op ontploffingen en dergelijke. Gewoon met maximaal 1C laden dus. :wink:

Back