Lipo 2s geen probleem, 3s wel....Traxxas

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Noahfem, 23 aug 2021.

  1. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Hallo,
    Vandaag gaan rijden samen met mn zoon. Normaal gebruikt hij altijd een lipo 2s maar wou graag mijn 3s eens proberen. Nu was het plezier van korte duur want na enkele minuten kon hij enkel nog sturen. Gasrespons was weg....Oververhit? Onmogelijk want reed op normaal tempo, rustiger dan anders. Heb dit ook gecheckt, en niks voelde warm/heet aan. Esc gaf knipperend rood licht... accu loskoppelen en weer aansluiten gaf terug even plezier om vervolgens er terug mee op te houden.

    Accu in mijn auto geeft geen enkel probleem... we reden gewoon op asfalt trouwens. De 2 lipo 3s accu's geven dit probleem bij de Raptor.


    Iemand tips ofzo?

    Wagens:
    Traxxas Ford Raptor 2017 2wd VXL: esc koeler en motorkoeler
    Traxxas Slash Ultimate: esc koeler en dubbele motorkoeler
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Controleer de gearing chart, er zijn tussen 2S en 3S verschillende grenzen wat nog kan.
    De gearing charts zijn in de manual anders wel apart online op de Traxxas site te vinden.
     
  3. Juanelpendejo

    Juanelpendejo

    Lid geworden:
    23 aug 2021
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Kampen
    Snel Rood knipperen is oververhit, langzaam rood knipperen is low voltage detection….
     
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Vxl? Daar bedoeld Traxxas mee dat het een brushless versie is als ik me niet vergis.


    Ik vind alleen de brushed versie in 2wd..

    1/10?


    Staat er XL 5 op de regelaar? En wat ik zo kan zien gaat er maar 1 accu in?

    Plaats anders even een foto van de auto zonder kap
     
  5. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    De Raptor is in feite een 2wd Slash met andere body mounts en kap
    Ik heb hier de Velineon brushless set up van mijn Rustler in overgebouwd.
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.836
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Kun je die regelaar in LIPO stand zetten? Zou enkel effect mogen hebben op de low-voltage afslag, maar je kunt het altijd proberen...
    Kan die ESC + motor wel effectief 3S aan?
     
  7. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Het zou zomaar kunnen dat je de regelaar moet instellen op 3s. Doorgaans detecteert hij dat zelf, maar je weet nooit
     
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik denk dat de regelaar het moeilijk krijgt. Normaliter als je van 2 op 3s gaat rijden moet je een kleiner motor tandwiel monteren. Vaak 2 a3 tanden kleiner omdat het toerental nogal omhoog gaat met een hoger voltage.

    Er zijn vast meer mensen met deze setupc in jou model te vinden op rcuniverse of rcgroups. Welke vertanding gebruiken hun? Ik zou het daar zoeken.

    Lipo of nimh stand maakt niets uit. Behalve dat je je lipo sloopt als je blijft doorrijden.

    Lvc mag niet uitmaken. Gaat immers op 2s wel goed. Dan zou hij bij 6.6a7v moeten gaan afslaan, daar heeft een volle 3s lipo nul last van. Die is leeg rond de 10 volt.
     
  9. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Regelaar en motor kunnen zeker 3s aan. Zal idd een probleem zijn met de tandwielverhouding want vandaag nogmaals een 2s gereden en niks aant handje. Morgen ff checken welke er precies opzitten. De spur is 86t, de andere weet ik niet meer...
     
  10. Noahfem

    Noahfem

    Lid geworden:
    22 nov 2012
    Berichten:
    68
    Locatie:
    Antwerp
    Vandaag we auto ff gecheckt: bleek er een 83t spur op te zitten.... deze vervangen door een 86t zoals Traxxas voorschrijft, problem solved. De pinion was en is nog steeds een 23t.

    Ding gaat als een speer ! Bedankt alleszins voor de hulp ;-)
     
    Cnn en Tamaniac vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina