Hallo, Vandaag gaan rijden samen met mn zoon. Normaal gebruikt hij altijd een lipo 2s maar wou graag mijn 3s eens proberen. Nu was het plezier van korte duur want na enkele minuten kon hij enkel nog sturen. Gasrespons was weg....Oververhit? Onmogelijk want reed op normaal tempo, rustiger dan anders. Heb dit ook gecheckt, en niks voelde warm/heet aan. Esc gaf knipperend rood licht... accu loskoppelen en weer aansluiten gaf terug even plezier om vervolgens er terug mee op te houden. Accu in mijn auto geeft geen enkel probleem... we reden gewoon op asfalt trouwens. De 2 lipo 3s accu's geven dit probleem bij de Raptor. Iemand tips ofzo? Wagens: Traxxas Ford Raptor 2017 2wd VXL: esc koeler en motorkoeler Traxxas Slash Ultimate: esc koeler en dubbele motorkoeler
Controleer de gearing chart, er zijn tussen 2S en 3S verschillende grenzen wat nog kan. De gearing charts zijn in de manual anders wel apart online op de Traxxas site te vinden.
Vxl? Daar bedoeld Traxxas mee dat het een brushless versie is als ik me niet vergis. Ik vind alleen de brushed versie in 2wd.. 1/10? Staat er XL 5 op de regelaar? En wat ik zo kan zien gaat er maar 1 accu in? Plaats anders even een foto van de auto zonder kap
De Raptor is in feite een 2wd Slash met andere body mounts en kap Ik heb hier de Velineon brushless set up van mijn Rustler in overgebouwd.
Kun je die regelaar in LIPO stand zetten? Zou enkel effect mogen hebben op de low-voltage afslag, maar je kunt het altijd proberen... Kan die ESC + motor wel effectief 3S aan?
Het zou zomaar kunnen dat je de regelaar moet instellen op 3s. Doorgaans detecteert hij dat zelf, maar je weet nooit
Ik denk dat de regelaar het moeilijk krijgt. Normaliter als je van 2 op 3s gaat rijden moet je een kleiner motor tandwiel monteren. Vaak 2 a3 tanden kleiner omdat het toerental nogal omhoog gaat met een hoger voltage. Er zijn vast meer mensen met deze setupc in jou model te vinden op rcuniverse of rcgroups. Welke vertanding gebruiken hun? Ik zou het daar zoeken. Lipo of nimh stand maakt niets uit. Behalve dat je je lipo sloopt als je blijft doorrijden. Lvc mag niet uitmaken. Gaat immers op 2s wel goed. Dan zou hij bij 6.6a7v moeten gaan afslaan, daar heeft een volle 3s lipo nul last van. Die is leeg rond de 10 volt.
Regelaar en motor kunnen zeker 3s aan. Zal idd een probleem zijn met de tandwielverhouding want vandaag nogmaals een 2s gereden en niks aant handje. Morgen ff checken welke er precies opzitten. De spur is 86t, de andere weet ik niet meer...
Vandaag we auto ff gecheckt: bleek er een 83t spur op te zitten.... deze vervangen door een 86t zoals Traxxas voorschrijft, problem solved. De pinion was en is nog steeds een 23t. Ding gaat als een speer ! Bedankt alleszins voor de hulp ;-)