LiPo 350 mAh laden

Ik heb LiPo accu's gekocht van 350 mAh voor wat kleine modellen. Nu heb ik een Ultramat 14 lader en die kan alleen in stappen van 100 mAh.

Nu is mijn vraag wat stel ik in, 300 of 400? 300 lijkt me geen probleem. maar is 400 iets teveel van het goede of grijpt mijn lader dan in?

Mvg,

Johan

maar is 400 iets teveel van het goede of grijpt mijn lader dan in?

400 kan prima maar 300 is beter voor de levensduur, ik geloof echt niet dat het veel zal uitmaken!

Je wordt altijd aanbevolen om met maximaal 1c te laden omdat je dan de maximale levensduur kan verwachten EN wat nog belangrijker is, dit veiliger is. Als je met meer dan 1c gaat laden heb je een lader nodig met een balancer die actief meekijkt wat de spanning van elke individuele cell doet... anders is het niet verantwoord.

Nogmaals, met 400 mah laden kan prima, met 300 ook... duurt iets langer. Als je geen haast hebt zou ik het op 300 mah doen.

Cheers,

Richard

ps. Al wil jij die cellen 1 ampere laden, dan nog grijpt je lader niet in :wink:

Ik laad ze altijd met 700 als ze direct weer nodig heb (heb je dik 2 uur de tijd ga dan lekker voor de 200 of 300)

ik zou gaan voor 300, 0.7C schijnt het beste te zijn, direct gevolgd door 1c. maar iets meer als 1C kan ook geen kwaad, en die 20c cellen van rctechnics.nl (die heb je toch?) kunnen volgens mij best nog iets hoger dan 1c aan :)

Back