Lipo 6000mAh 2s 2 vlugger leeg

Mijn maat en ik hebben een Summit Traxxas schaal 1/8 samen aangekocht. Wanneer we samen gaan rijden beide met dezelfde rijstijl heb ik 4 batterijen nodig van respectievelijk 6000mAh en 5000mAh 2s en hij maar een set van 6000mAh. Met andere woorden mijn verbruik lig 2x hoger als deze van hem uitgelezen met spanningsmeter. Mijn batterijen zijn perfect uitgebalanceerd en geladen tot 98%.
Graag advies....
Bedankt!

PS
Deze van mijne maat maakt ook gemakkelijker wheelies

Laatst bewerkt:
Is de elektronica exact het zelfde? De vertanding? Als je ze heen en weer beweegt, bewegen ze dan allebei even soepel? Zelfde banden? Rijdt je maat misschien minder agressief?

De auto's zijn volgens mij identiek. Hij rijd wel met een ander merk batt. namelijk beez2b. Ik met rcpower en nvision. Zou het misschien helpen om mijn koppeling verder aan te draaien ? Kan dit laatste de redenen zijn dat ik geen wheelies kan maken?

even getest bij mijn E-revo, wanneer ik aan de wielen draai zie ik de as meedraaien van mijn koppeling, bij mijn Summit niet. Bij de E-revo is de koppeling volledig aangedraaid en een kwart slag terug. Bij de Summit is deze nog volledig aangedraaid zoals bij levering.

Back