lipo aan lader laten zitten: leeg, dus dood.

Ik heb een lipo, model Hi, 7,4 V, 1000mAH. Deze laad ik al een paar maanden met een Esky balanceerladertje (€ 29,50 bij rctechnics). Onlangs na het laden de accu aan de lader laten hangen. Nu is de accu leeg, niet meer op te laden. Dus overleden.
Heeft iemand hier ook ervaring mee? Moet een accu na het laden altijd van de lader af?
Ik wil natuurlijk graag de rest van de accu's heel houden.

Als de lader niet aangesloten was op een voedingsbron en je lipo wel aan de lader, dan is de lipo idd leeg en dus kapot.

lipo (Nimh en ook nicad) vol, dan van de lader los maken. Nooit een accu aan de stroombron laten hangen, dit kan de accu slopen.

Na het vliegen LiPo ook loskoppelen van de regelaar. Regelaar trekt namelijk altijd een beetje stroom. Op den duur raakt de LiPo helemaal leeg en dan kun je hem weggooien.

stomme blunder van mijn kant dus. Ik begrijp dat dit niet aan de lader ligt, of aan de accu. Loskoppelen van de regelaar deed ik altijd al. Bedankt voor de reacties.

Misschien nog te redden?

Ik heb een keer een lipo, 2s/1500mAh ongeveer een week aan een regelaar laten hangen. De klemspanning was 1,7 V en liep langzaam op naar 2,5 V toen ik hem had ontkoppeld. Ik heb hem toen geladen met 100mA totdat de spanning rond de 6 V was en daarna met de lipo-lader op 0,5 A verder geladen.

En dat ding deed het daarna weer evengoed als zijn broertje. Dat was ongeveer drie jaar geleden en ik heb ze nu nog allebei af en toe in gebruik (worden wel minder nu :rolleyes:)

Dus je kunt mazzel hebben...

:!::!::!:Maar weet wel wat je doet en blijf erbij, bij zo'n reanimeer-poging:!::!::!:

Dirk

ik weet niet of ik dat voor een accuutje van € 14,50 het risico wel waard vind. aan de andere kant toch wel leerzaam om te weten dat het zou moeten kunnen. als ik het doe en het lukt laat ik het weten

ik weet niet of ik dat voor een accuutje van € 14,50 het risico wel waard vind. aan de andere kant toch wel leerzaam om te weten dat het zou moeten kunnen. als ik het doe en het lukt laat ik het weten
Stuur hem dan maar op naar mij :rolleyes:

ik weet niet of ik dat voor een accuutje van € 14,50 het risico wel waard vind.

Da's ook weer waar. De lipo waar ik het over had, had ik ruim 4 jaar geleden aangeschaft en die kostte toen nog een half maandsalaris in mijn herinnering ;)

Een echte Kokam :cool:.....

Dirk

Back