Lipo aansluiting maar een tamiya accu.

Hallo ik heb de ezrun combo set gekocht, Maar nu zit er aan de esc (Electronic speed controller) Deze aansluiting:

EZRUN-35A-SL-2.jpg

Îk weet niet hoe je het plaatje kleiner moet maken!
Maar er zit een lipo aansluiting aan, Hoe moet ik het nu maken dat ik gewoon met mijn tamiya aansluiting:

accu%20(13).JPG

Kan rijden? :confused:
Groetjes mike. A.v.b.

Je kunt een aantal dingen doen
- stekker aan de regelaar vervangen
- stekker aan de accu vervangen (meest logische gezien de beperkte garantie)
- verloopkabeltje maken/kopen

Als ik jou was zou ik die van de accu vervangen .
Die stekker wat daar erop zit is een van de beste contacten onder de contacten :D .

Je moet het natuurlijk altijd zelf weten maar als je ooit lipo gaat rijden met diet setje heb je in elkgeval de beste aansluiting erop .

Als je het gaat vervangen moet je een nieuwe eraan solderen dus .

MVG Berry

je hebt aan je accu een Tamiya aansluiting en aan je regelaar een Deans aanluiting.

Mijn advies is ook, knip de Tamiya stekker van je accu en soldeer daar een Deans stekker aan. Een brushless setje trekt dus danig veel stroom dat je Tamiya stekkers zullen smelten.

gr,
Vincent

Laatst bewerkt:
als je de stekker van de accu knipt, knip neit beide kabels tegelijkertijd door, hierdoor kun je sluiting maken en zal je een hapje uit de schaar branden.

Als je het zelf niet aan durft, moet je kijken of iemand bij je in de buurt het wel voor je wil doen. :)
Ik zou zelf ook de Deans connector houden, en de tamiya weg halen. moet je even bij een winkel bij je in de buurt een aantal van die connectors halen (beide male en female, kun je meteen een laadkabeltje maken.)

Je kunt een aantal dingen doen
- stekker aan de regelaar vervangen
- stekker aan de accu vervangen (meest logische gezien de beperkte garantie)
- verloopkabeltje maken/kopen

Oke maar waar kan ik dan een verloopstekkertje kopen?
( het liefst bij een nederlandse zaak ofzo )

Tamiya eraf en deans erop.

Tamiya is echt prul, voor een standaard NiMH pakketje is het nog te doen, maar bij een degelijke LiPo smelt het meteen.

behalve voor een beginnerswagen zouden ze Tamiya-stekkers gewoonweg moeten verbieden. Wie kan hier met de hand op het hart beweren jarenlang Tamiyastekkers gebruikt te hebben en NOOIT problemen gehad te hebben?
Dat gaat dan van slechte contacten tot gesmolten contacten.

Ook ik heb al eens een wedstrijd moeten opzeggen omdat een Tamiya-stekker gewoon weggesmolten was en zelfs voor een kortsluiting gezorgd had. Zuur hoor.

Zoals hoger gezegd: GEEN adapter maar gewoon een DEAN-stekker op je accu. Dan moet je nooit geen zorgen meer maken.

ik moet zeggen dat zelfs mijn oude nikko dictator 3 al in de fik gestaan heeft met die tamiya stekker... get deans and get over with it! ;)

Helemaal mee eens, al van jongs af aan heb ik alleen maar ruzie gehad met die Tamiya stekkers, pinnetjes stuk, pinnetjes naar opzij, pinnetjes uit het plastic geduwd, pinnetjes te wijd geworden, haakjes afgebroken, plastic vervormd waardoor ze niet meer pasten, en inderdaad; ze smolten gewoon.

Daarom was ik ook zo blij dat mijn drie LiPo's uit HongKong met 4mm goudstekkers kwamen... alleen zaten ze verkeerd om! Het mannetje zat aan het zwarte snoer! Heb ik weer!

Het mannetje moet ook aan het zwarte snoer. Je wilt de + pool toch niet open en bloot hebben liggen???? 1 keer aan masse en kortsluiting.

ik hang aan een accu NOOIT mannelijke stekkers, noch corally-type, noch DEAN-stekkers ...
De vonken die eraf springen bij een zij het kortstondige kortsluiting van je accu!!

't kan natuurlijk wel maar dan moet je ALTIJD goed je koppeke erbij houden.
Maakt immers ook niets uit aan welk snoer zo'n niet-geïsoleerde stekker hangt. Zowel de massa (-) als de positieve draad zal zowiezo stroom kunnen doorgeven als de cirkel rond gemaakt wordt

Laatst bewerkt:
Maar als je in serie wilt kunnen schakelen zul je wel moeten ;) En zo kan je hem ook niet verkeerd aansluiten....

Laatst bewerkt:
Je kan best serie schakelen met twee batterijen die allebei een vrouwelijke stekker hebben. Dat is bij de Flux ook zo. Het aansluitsnoer heeft dan twee mannetjes.

Back