Lipo accu balance stekker

• Topicstarter Topicstarter Christian Stalenberg
  • Startdatum Startdatum
C

Christian Stalenberg

Guest
Goeden avond,
Ik heb een vraag over de hobbyking lipo's
Mijn lipo ader heeft 3 balance stekker adaptertjes. waar mee ik 1300Mah
lipo's laad mijn vraag is dus kan ik de Hobbyking accu's daar ook mee laden?
in verband met de balance stekker? Of moet ik daar een aparte lader voor hebben?

Mvg. Christian Stalenberg

Met elke lipo lader kan je in het algemeen elke lipo laden en HK lipos zijn ook gewoon lipos.
Of de stekkertjes passen hangt af van welke adaptertjes en welke stekkertjes je hebt.
Lipos laadt je echter niet met de balancer kabeltjes maar met de + en - draden.
Wat noem jij een "aparte " lader?
Welke lader heb je?

Het witte stekkertje (balance) gaat in de daarvoor bestemde aansluiting op de lader en de twee dikke aders van je lipo sluit je aan op de + en - aansluiting van de lader. Daar heb je waarschijnlijk een verloopstekker voor nodig (banaan naar XT60 of zo).
En: lees de manual van de lader!

Misschien handig om het merk en type van de lader te vermelden, dan is er wellicht meer van te zeggen of het kan of niet. Welke LiPo-accu's wil je gebruiken, hoeveel mAh en hoeveel S?

ik wil 2200Mah 3 S er op gaan gebruiken volgen het boekje kan mijn lader dat

Ook dan is wel handig te weten wat voor lader je hebt. Vermoedelijk past het wel als je het kabeltje met de 7 contacten kunt aansluiten, als dat niet kan (omdat je niet zo'n connector hebt) dan heb je er niet zoveel aan. Hangt er vanaf hoeveel S-cellen je kunt laden met je lader. De adapter is alleen geschikt voor laders waarmee je ook 6S kunt laden.

Back