Lipo Accu Gaat Erg Kort Mee Na Opladen

Hoi Rijders,

Heb ook te maken met een lip accu 7,4 Volt 1000mAh 2S, die van de Losi Ten- T truggy (wordt gebruikt voor de reciever en telemetrie functies) en na een rit of 8/10, geeft ie al aan dat de batterij zwak is en dus opgeladen MOET worden (nooit langer rijden, want dat zou funest voor de cellen zijn).
Oplossing hiervoor (langere rijtijd): een 7,4 Volt2000mAh 2S lipo accu aanschaffen???
Kenners, fire away ;-)
en alvast bedankt!

Hoelang zijn je ritjes van 8 keer? als het 8 keer een minuut is, dan is het kort.
Maar rijd je 8 keer 10 minuten dan is het lang...

Op een truggy/buggy met digitale servo's met transponder (vraagt denk ik evenveel stroom als een telemetrie set, al dan niet minder) Rij je met met 1000 mah gemiddeld 30-45 minuten. Dus dat is redelijk normaal.

Hoelang zijn je ritjes van 8 keer? als het 8 keer een minuut is, dan is het kort.
Maar rijd je 8 keer 10 minuten dan is het lang...

Op een truggy/buggy met digitale servo's met transponder (vraagt denk ik evenveel stroom als een telemetrie set, al dan niet minder) Rij je met met 1000 mah gemiddeld 30-45 minuten. Dus dat is redelijk normaal.

Per keer is dat ongeveer 5-10 min (75cc tankje en enorme power die slurpt).
ook wil ik een grotere tank plaatsen, maar dat moet ik maar doen bij mij lokale modelbouw winkel. Er is ook niet perse iets mis met mijn lipo accu, het is de rijtijd die ik wil verlengen

Met je lipo is niets mis, lijkt me heel normaal op 1000mAh.
Waarom je rijtijd verlengen, je kan toch tanken?....
En ja, dat kan met draaiende motor.

Ok, de rijtijd op de accu is in elk geval normaal.

Hoelang zou je dan willen rijden met de auto voordat je weer moet tanken? Dit zal altijd rond de 10 minuten liggen.. En ook altijd brandstof kosten. Echter wat voor brandstof en hoeveel % nitro er in zit kan in de kosten schelen.. Maar echt goedkoop word het nooit. Dan zou je moeten overwegen om een elektro truggy/buggy te nemen of een bigscheel.Die zullen buiten de aanschaf kosten om een stuk voordeliger zijn.

Ok, de rijtijd op de accu is in elk geval normaal.

Hoelang zou je dan willen rijden met de auto voordat je weer moet tanken? Dit zal altijd rond de 10 minuten liggen.. En ook altijd brandstof kosten. Echter wat voor brandstof en hoeveel % nitro er in zit kan in de kosten schelen.. Maar echt goedkoop word het nooit. Dan zou je moeten overwegen om een elektro truggy/buggy te nemen of een bigscheel.Die zullen buiten de aanschaf kosten om een stuk voordeliger zijn.

Klopt inderdaad Eihorn, maar het genot van een brandstof wagen is iets wat ik niet zou willen missen :)
De rijtijd, 15 minuten zou prima zijn! (125 cc tank ipv 75 cc)
Brushless doet het ZEER goed op dit moment, dus misschien dat ik zo'n buggy nog eens aanschaf...
Mijn grote droom is BigScale (of BigScheel :P)

Back