Lipo accu maar dan anders

Frans Bal

PH-SAM
Hallo allemaal,

Bij wat snuffelen op het Internet het volgende gevonden.

LiPo accu's 3,6 Volt 800 mAh.
De accu heeft de maat van de bekende batterijen die veel in fototoestellen wordt gebruikt.
Ook wel bekend als CR123A .
De afmetingen zijn, rond 17 bij 34 mm lang.
Gewicht ca. 17 gram.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2086

ufrcr880.jpg

Volgens de site zijn ze met een gewoon LiPo laad programma te laden.
Wellicht goed te gebruiken als ontvanger accu.

Niet schrikken van de prijs. $6,59.
Niet per stuk, neen per VIER.
En ook nog geen verzendkosten.

Deze internet winkel heeft een heleboel leuke spullen.

Groet

Frans

Sietse, jij kende deze site al, toch.

Lithium, okee... maar waar staat nou dat het LiPo is?
Ik zie ook niet staan dat je ze met een LiPo laadprogramma moet laden?
Bart

Het is een LiIon cel, net zoiets als Konions dus, echter zie ik hier en daar waarschuwingen dat deze cel niet altijd een veiligheidsventiel heeft zoals de Konions wel hebben. Dus voorzichtig met laden........
Zou ie daarom UltraFire heten :-(
Bij LiIon wordt meestal opgegeven dat deze geladen moeten worden tot 4.1V per cel, (maar 4,2V zoals bij LiPo's is meestal geen probleem bij deze cellen), Konions hebben er geen problemen mee.

Specifications
Model 16340 Size(mm) 34(Length)x16(Diameter) Output(V)3.6Charger WF-138BNote
  • The normal output of this product is less than 880mAh, you will be disappointed if you want exactly 880mAh.
  • Li-Ion Battery may explode if charging or discharging in-properly. User must have knowledge how to charge and discharge Li-Ion battery before making Li-Ion Battery Pack.
  • Strongly suggest you using our smart Li-Ion battery charger to recharge the battery module. Never use DC adapter to charge this battery pack.
  • We are NOT responsible for any damage that is caused by the misuse of the Li-Ion Battery.
** Note that Ultrafire is well known for overrating capacities and output. Assume this bettery to have around 500 to 600mAh

Laatst bewerkt:
Hoi,

Als je wat snuffelt op de site vind je ook beveiligde cellen.
Maar ja die zijn wel duurder en kosten wel $4,90 per twee.

Frans

Zijn die 123 cellen niet die cellen die je in een kwartier weer volblaast? Niet dat dat voor dlg's overigens erg nodig is.
Mijn lader heeft ook een Li-Ion laadprogramma. Lijkt me een interessante optie.

Back