Ik heb een coaxiale heli (BMI apache combat) die vliegt op een (2 cellen) lipo accu. Ik laad deze lipos met de lader die bij de heli zat en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Ondertussen heb ik de beide lipo's die ik heb al vele malen geladen en mee gevlogen zowel binnen en buiten bij windstil weer. Na heb vliegen hadden de lipos warm maar verder zagen ze er normaal uit. Dit was normaal volgens de winkel.
Deze avond was het windstil buiten en ik heb ik nog een beetje gevlogen. Na een tien minuten stopte ik omdat de batterij te weinig power gaf. Zoals ik altijd doe. Nu had de lipo echter veel warmer en stond ze zelfs bol! Ik heb ze laten afkoelen en ze is weer iets gekrompen. Ik weet niet of ze nog wat bol staat.
Is deze lipo nu overleden? Ik durf ze niet onmiddellijk terug opladen.
Deze avond was het windstil buiten en ik heb ik nog een beetje gevlogen. Na een tien minuten stopte ik omdat de batterij te weinig power gaf. Zoals ik altijd doe. Nu had de lipo echter veel warmer en stond ze zelfs bol! Ik heb ze laten afkoelen en ze is weer iets gekrompen. Ik weet niet of ze nog wat bol staat.
Is deze lipo nu overleden? Ik durf ze niet onmiddellijk terug opladen.