Lipo accu Picooz

• Topicstarter Topicstarter robinnieling
  • Startdatum Startdatum
R

robinnieling

Guest
Hoi mede forumers,

ik heb een vraag over de accu van een picooz.
de orginele accu die was kapot gegaan en heb deze vervangen door een andere accu het zelfde type en merk!

nu heb ik deze gemonteerd en hij laad gewoon netjes op. geen probleem
het enige wat hij niet doet is fatsoendelijk vliegen.

de eerste min gaat het redelijk en dan zwakt hij heel snel af en vervolgens doet alleen de tail rotor het nog en de accu is nog lang niet leeg

heeft iemand hier een oplossing voor of ervaring mee??

greetz Robin

meschien is de accu niet helemaal gemaakt naar de eisen van picooz:)

Het lijkt er op dat de spanning door wat lagere inwendige weerstand van de lipo wat meer inzakt.
Daar is de picooz juist erg gevoelig voor omdat je normaal al bijna met vol vermogen vliegt.
Misschien dat de accu na enige ladingen en ontladingen wat beter wordt maar als dat niet zo is vrees ik dat er iets met de accu aan de hand is.:(

Laatst bewerkt:
Dat is dan wel vreemd?

ik heb namelijk meerdere accu's gekocht van het officieele merk (fullriver)
weet iemand waarvoor het kleine printplaatje is die op de orginele accu gemonteerd is?

deze zat niet op de accu's die ik gekocht heb. nu zie ik dat je bij conrad wel een accu met dit print plaatje kan bestellen

heeft iemand hier info over

greetz Robin

Dat bedoel ik inderdaad Ron.:oops:
Robin.
Dat printje is alleen om de cellen netjes met elkaar te verbinden en de aansluit draden makkelijker aan te sluiten.
In de praktijk is het goed om lipos een paar keer met een lage stroomsterkte te laden en te ontladen als ze nieuw zijn maar hoe hier bij deze mini helicopters mee omgegeaan wordt weet ik niet.
Ik heb er mee gevlogen maar heb er zelf geen een.

Laatst bewerkt:
okeey alvast bendakt voor jullie reactie heeft nog iemand een idee hoe ik het probleem kan verhelpen

het is wel gek dat er dan een printplaatje in zit als er maar 1 batt in zit

greetz Robin

Dan kan je de draden net zo goed rechtstreeks op de lipo aansluiten.
Enigste functie is dan makkelijker aansluiten van de draden.
Heb je de lipo al een paar keer gebruikt en zo ja treedt er verbetering op?:confused:

het heeft eventjes geduurt maar ik heb hem een aantal malen opgeladen maar nu draait de hoofd rotor niet eens meer rond.

inmiddels heb ik ook al eens het printplaatje er tussen uit gehaald dit heeft ook geen effect

is niet iemand bij wie het wel gelukt is?
laden doet de accu wel
en als hij vol is dan heb ik een spanning van 4,3 V

wie o wie heeft hier verstand van ?

greetz Robin

hoi robin

het printje dat op de accu zit bevat elektronica tegen te diepontladen alles beneden de 2.7 volt is dodelijk voor je accu
heeft du zeker nut

de accu in de piccoz gaat is 50mha en moet 500mha kunnen leveren 10C
het kan zijn dat de interne weerstand van de accu te groot is waardoor er minder spanning op de polen overblijft

dit alles is te meten zet een multimeter over de accu op spannings meting en je wilt bij volgas toch nog wel een 3.6 volt overhouden

Laatst bewerkt door een moderator:
Okeeey bedankt voor die info tuxie6

Ikl ga het vanavond eens proberen!

wat doe ik dan als deze weerstand te groot is? daar kan ik toch niks aan veranderen of wel?

greetz

nee daar kun je nik aan doen helaas

het kan ook zijn dat je rotor tandwiel aanloopt of dat er ergens een heel klein haartje tussen zit
dit is al voldoende om hem niet meer op te laten stijgen

er loopt niks aan en het tandwiel loopt ook super.
Ik heb een carbon rotor shaft gemonteerd
Vanavond ga ik de accu eens doormeten !

Ik vindt het wel gek dat je zoon accu niet makkelijk kan uitwisselen.
terweil ik op youtube meerdere filmpjes zie waar ze een nieuwe accu gemonteerd hebben.

greetz Robin

Okeey,

ik heb gem door gemeten 4,2 volt bij volgas,
dus de accu is nog goed.

dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik er achter dat mijn hoofdmotor kapot is.

ik heb ter controle de motor direct op de accu aan gesloten en geen resultaat!

Zou de motor door de nieuwe accu zijn doorgebrand? kan dat?
wel gek want de tail motor doet het wel nog !

is er ergens een shop waar ik losse motoren kan kopen?

greetz Robin

hoi robin

de accu in de piccoz gaat is 50mha en moet 500mha kunnen leveren 10C
het kan zijn dat de interne weerstand van de accu te groot is waardoor er minder spanning op de polen overblijft

Een accu van 50 mAh die 500 mAh levert, dat kan niet.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de accu een capaciteit heeft van 50 mAh (milliampere uur) en, als het een 10C accu is de maximale te leveren stroom 500 mA (milliampere) mag zijn.

Capaciteit is iets heel anders dan stroomsterkte. Net zoals gewicht iets heel anders is dan afstand.

Een accu van 50 mAh die 500 mAh levert, dat kan niet.

Je bedoelt waarschijnlijk dat de accu een capaciteit heeft van 50 mAh (milliampere uur) en, als het een 10C accu is de maximale te leveren stroom 500 mA (milliampere) mag zijn.

Capaciteit is iets heel anders dan stroomsterkte. Net zoals gewicht iets heel anders is dan afstand.

hallo nps
wat ik inderdaad bedoelde is dat de de capaciteit 50mAH is en de stroomsterkte even 500ma mag zijn dus dat is 10c zo heel verkeert had ik dat toch niet geformuleert

Okeey,

ik heb gem door gemeten 4,2 volt bij volgas,
dus de accu is nog goed.

dus ben ik verder gaan zoeken en kwam ik er achter dat mijn hoofdmotor kapot is.

ik heb ter controle de motor direct op de accu aan gesloten en geen resultaat!

Zou de motor door de nieuwe accu zijn doorgebrand? kan dat?
wel gek want de tail motor doet het wel nog !

is er ergens een shop waar ik losse motoren kan kopen?

greetz Robin
Hier nog wat Picooz draadjes.
Modelbouwforum.nl - Zoekresultaten

Hoi

ik heb de picoo een onderzocht. maar na wat door meten bleek dat mijn motortje kapot is. als ik deze direct op de accu momteer dan gebeurt er helemaal niks.

het kan toch niet zijn dat de hoofd motor door brand als je een nieuwe accu er aan hangt?

weet iemand waar ik een nieuwe hoofd motor kan bestellen?

greetz Robin

Nou, denk eens even door....
Als die motor steeds slechter wordt (lijkt mij iets met de borstels/collector), dan is het toch logisch dat je steeds meer energie nodig hebt om hem aan het draaien te houden en dat 'ie het als eerste helemaal opgeeft. De tailrotormotor kan nog prima overweg met het toegevoerde vermogen en blijft dus nog werken.
Dus de motor ging langzaamaan kapot en verder niks.

Ik maak me sterk dat je originele accu nog goed of op zijn minst nog redelijk was.

Maar goed, een nieuwe hoofdmotor....
Kijk eens hier:
Silverlit RTF models and spare parts

Back