Lipo accu ruikt vreemd.

• Topicstarter Topicstarter Servowire
  • Startdatum Startdatum
S

Servowire

Guest
Er zit een soort deukje in de zijkant van een 3 cellen lipo pack. Als ik in de cell een beetje knijp, en heel goed ruik komt er een soort chemische geur uit.

het pack is verder niet bol oid. Wat te doen?

Een ander pakketje is wel beschadigd en volledig bol. Wat te doen hiermee? Ik durf het niet in de container te gooien vanwege ontbrandingsgevaar.

die cellen zijn echt stuk, ook degene die gek ruikt, zit een klein gaatje in of een scheur. Tijdje buiten laten liggen zodat er geen kans meer is dat ze gaan fikken of stuk slaan met een lang voorwerp (hark ofzo) dan tijdje laten liggen en weggooien in de chemische zooi bak.

En absolut niet laten ontbranden voor de grap ;).
Ik denk ook dat ze niet meer te redden zijn. Niek helpt dat goed als je ze in zout water legd?

Groeten Xander

het rare is, ik heb ze geladen (buiten, op een steen)
afstand gehouden.... voltmeter erbij...

Toen leeggevlogen met de parkflyer..

Geen echte problemen ofzo... Kan het ook zijn dat alleen de seal lek is? er lekt nix uit, maar hij ruikt raar van heel dichtbij..

Klein budget... :roll: Om nou mijn nieuwe Lipo cellen al af te maken :oops:

ik had ook 1 zo'n cel. Bleef even goed werken maar ging snel in capaciteit achteruit en het vermogen was ook weg.

De cel die zo vreemd ruikt (weezoete geur als frambozen) is definitief kapot. Deze cel niet meer laden en gebruiken. Bij weg gooien in de chemobak kan er normaal gepakt niets gebeuren. Als je de accu gaat laden en ontladen dan vraag je om problemen, ooit zal die cel dan openbarsten met een steekvlam. Spontaan ontbranden zal vrijwel niet gebeuren.

De suggestie van Niek is ook goed en neutraliseert schijnbaar het chemische proces en zorgt ervoor dat de stoffen in de lipo niet meer met elkaar kunnen reageren.

Zie hier, maar zeer zeker niet nadoen.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18265&highlight=inhoud+lipo

Ik heb ze buiten kapot geslagen met een Schoffel... toen begonnen ze te vonken..

Toen in een pot met zoutwater gedaan....die ging KOKEN!!!!
heftige reactie (blijkbaar gewoon kortsluiting oid)

Pot staat nu buiten te stomen, en allemaal rare frambozendampen komen eraf... is dat normaal? Is dat niet heeel erg slecht voor je? (ik ben maar snel naar binnen gegaan)

hallo

filmeeeuuuuuuuuuuu dat dompen
ben je telaat geen probleem je hebt nog een cel

groeten raf

Back