lipo + aerohawk

• Topicstarter Topicstarter aviador
  • Startdatum Startdatum
Ik heb 3s1p 1200 etech cellen geprobeerd op mijn DF4. Dit ging goed, maar voor de zekerheid monteerde ik toch maar even een lipo-saver. Met volle accu en nog geen half gas (ook geen opstijgen) begon deze al te branden. Ik vlieg hier dus niet mee ,omdat ik dan onder de 3v per cel kom. Komt dit doordat het oudere cellen zijn, die geloof ik maar 8c kunnen leveren? Verder nog even off-topic, mijn DF4 draait na ongeveer 2 minuten vliegen steeds verder zijn staart weg. Ik heb de indruk dat de hoofdmotor (speed 300 6v) te veel stroom wegtrekt bij de staartmotor vandaan. Ik moet stoppen met vliegen (na ca. 5 minuten) als ik de staart niet meer kan tegensturen met mijn knuppel. Komt dit door de grotere motor? Ook het draaien aan de gyro heeft geen nut....

Luuk

dan is misschien je hoofdmotor wat versleten, dan gaat hij veel meer ampere trekken als normaal. Ik heb er namelijk nooit veel last van, hij flikkerd gowoon uit de lucht als de accus leeg zijn :lol:
ik denk trouwens maar dat ik zelf een savertje ga solderen, bij conrad bestel ik anders te weinig en moet dan 8 euro extra betalen :(
heb ik ook weer wat te doen :P

Het motortje is nieuw, dit 'weglopen' van de staart is overigens waarom ik op zoek was naar batterijen die meer vermogen konden leveren. Wordt vervolgd....

Luuk

explosive rc tuning zei:
dus PsychoMark: je had het fout, hij vliegt gewoon goed :lol:

Heb ik toch m'n Aerohawk onderschat; in ieder geval blij voor je dat ie vliegt! :)

Heb ik toch m'n Aerohawk onderschat; in ieder geval blij voor je dat ie vliegt
helaas dus niet :(
Ik heb een lipo-saver besteld bij conrad, dus ik kon eindelijk zien hoe lang ik kon vliegen :)
dus ik begon met vliegen en gelukig begon het lampje niet te branden, na ongeveer 1 minuut had hij al te weinig stroom maar het lampje ging niet branden. hij kwam niet boven een halfe meter uit, precies als bij me standaart accu's :?
echt super balen :mad:
ik kon wel heel lang door blijven op 10 cm meter hoogte bij volgas, maar daar is natuurlijk ook niets aan :evil:

hebben mensen nog goede ideeen?
misschien is me hoofdmotor niet meer goed, maar dat lijkt me stug na zon korte tijd.
brushless is natuurlijk een optie maar dan moet ik wel 101% zeker zijn dat het werkt.

groeten oscar.

Je kan een iets andere vertanding proberen, dus *meestal* een groter motortandwiel. Als je in groundeffect blijft plakken, kan dat kleine beetje toeren je helpen, ALS je hoofdmotor dat trekt. En anders 3s1p, met andere bladen. Ik vlieg cut blades en M14 blaadjes op de Piccolo, en dat gaat erg goed. Veel hogere headspeed, en veel lift. Hij trekt nog steeds 4 amp.
Probeer 1 tandje groter op de motor. Bij mij (10/100 tandjes) scheelt 1 tandje bijna 9% toeren.

Groetjes,

Ton.

ik heb de paddles wat beter afgesteld, ook het staafje waar de paddles aan zitten was te lang dus heb ik wat ingekort.
hij vliegt nu weer best goed, zeer rustig en heeft net genoeg kracht om uit het grondeffect te komen. en het aller leukste; na een kwartier is hij nog niet leeg asl het niet langer is :D
dat van een kleinere overbrenging kan ik inderdaad ook nog proberen, al worden de mototrtjes nu ook al bloed heet, ik heb 65C gemeten met mij infrarood-tempmetertje. dat van die m24 bladen is ook een interessant idee, volgens mij is de schadeh wel groter bij een crash door de verhoogte headspeed. zijn die bladen van piepschuim of plastic, piepschuimen van een lama zijn lekker goedkoop maar breken wel snel.

ik ben toch wel blij dat ik de lipo's heb gekocht :P

nu nog een vraagje :morning:
zijn er ook beter brushed motoren van de grote van de hoofdmotor (380 size) als tussen fase naar brushelss. :wink:

Back