Lipo als ontvanger accu

De reden dat een geschakelde BEC minder verbruikt, is omdat hij minder in warmte omzet. Een lineaire BEC doet niets anders dan het overtollige vermogen in warmte omzetten. Een geschakelde BEC zit zo in elkaar dat er in theorie geen sprake is van overtollig vermogen wat in warmte wordt omgezet, dus 'verbruikt' hij minder.

Een lineaire BEC doet niets anders dan het overtollige vermogen in warmte omzetten.

Betekend dat dus ook dat hij bij een hoge belasting dus minder omzet in warmte?
Mijn UBEC (spanningsregelaar dus) blijft bij 0,5A gewoon koel, bij 3A is ie lauw.

Bij mij gaat er maar gewoon een 4cell NIMH accutje in, jammer dat ik dan niet op 6v ga, zijn mijn servo's weer iets trager.
En ik heb het niet op 5cell NiMH's

Vermogen is het product van spanning (volt) en stroom (A).

Je hebt 8.4v in, en zeg even voor het gemak, 6v uit. Je hebt dus altijd een spanningsval van 2.4 volt. Hoeveel Watt er dan aan warmte geproduceert gaat worden, is recht evenredig met de stroom.

Bij een belasting van 0.1A is dat 0.1 * 2.4 = 0.24 Watt. Bij een belasting van 3A is dat 3*2.4 = 7.2 Watt.

P (watt) = U (volt) * I (ampere)

P vermogen (Watt)
U spanning (volt)
I stroom (ampere)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje Henri, nu is mijn natuurkunde in mijn vakantie weer wat aangescherpt ;)

Is er een Voltage regulator te koop die weinig tot geen storing genereert, 6 lipo cellen aan kan, en betrouwbaar genoeg voor in een sebart Su29 E50...
...en die ik kan betalen?

Is er een Voltage regulator te koop die weinig tot geen storing genereert, 6 lipo cellen aan kan, en betrouwbaar genoeg voor in een sebart Su29 E50...
...en die ik kan betalen?
Ja die is te koop en meer als een.
Je kiest echter een duurder vliegtuig dat meer eisen stelt aan de piloot dus de risicos zitten meer in andere zaken.
Waarom zou je dan plotseling moeten bezuinigen op de regelaar.
Natuurlijk is er verschil in kwaliteit maar prijs verschillen zijn niet zo dramatisch dat het boven je budget zal gaan om een kwalitatief aanvaardbare regelaar te kopen.
Dus zoeken op internet specs bestuderen keuze maken(meer als 1)en vergelijken met wat andere in een dergelijk vliegtuig bouwen en dan kan je altijd nog vragen stellen.;)

Laatst bewerkt:
Gewoon kiezen voor een ontvangeraccu. Wat er niet is kan ook niet defect raken. Een ontvangeraccu is goedkoop en betrouwbaar.

Wat er niet is kan ook niet defect raken. Een ontvangeraccu is goedkoop en betrouwbaar.

Aan een 4 cell NiMH pack zit inderdaad minder aan wat kapot kan gaan dan de electronica van een VR.

Maar helaas is mijn katana 160 een jaar geleden de grond in gegaan door een (nieuwe!!!) ontvanger accu.
één van de lipjes was niet of zeer slecht gepuntlast, toen ik de accu uit elkaar haalde viel die cell er gewoon vanaf...
Dus zelfs NiMH ontvanger accu's zijn niet 100% betrouwbaar. Maar dr gaat wel weer een NiMH in de Sukhoi. Das dan jammer van het gewicht.

Ik heb hier 2 van HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 8-15A UBEC for Lipoly in een kist met 5 high torque digitale servo's (hitec 7955) en 1 standaard servo. Met 2x 2s2200. Ze werken prima maar als je er 2 wilt gebruiken, NOOIT zomaar parallel solderen, maar iets van een powerbox of diode oid. ertussen.

En deze in een wat kleinere met 6 standaard servo's HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy MEGABEC 8 Met een 2s2650.

Die je zelf op geeft zal waarschijnlijk ook prima werken, maar ik zou eerder voor die megabec 8 gaan.

Grt

hoe groot is die megabec8? want het zou moeten dienen om een bruder model om te bouwen dus echt veel plaats heb ik niet :p

Back