lipo and volt vraagje voor nieuw quad

Discussie in 'Multicopters' gestart door vinnievin, 22 jul 2012.

  1. vinnievin

    vinnievin

    Lid geworden:
    12 mrt 2012
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Soesterberg
    Ik kom er even niet uit.
    ben nieuw met quad`s en ben er 1 aan het samen stellen.
    Ik kom alleen niet uit welke Lipo ik nu nodig heb en hoe ik de Flight controler moet voeden.
    ten eerste, heb ik 2830 1000kv outrunner motoren met 30A ESC, welke Lipo kan nu hier het beste bij.
    Daarnaast heb ik een HK KK2.0 flight controler. volgens de specs moet ie 4,7 - 6.0 volt input hebben. Als ik nu een 3s lipo zou hebben komt dat al op een totaal van 11,1 volt volgens mij.. hoe krijg ik nu de juiste voltage in de flight controler??

    I am confused:(
     
  2. dutchcommando

    dutchcommando

    Lid geworden:
    23 mrt 2012
    Berichten:
    1.555
    Locatie:
    Soest
    de voeding voor de kk en voor de ontvanger worden door de esc geregeld. Deze heeft een zogenaamde BEC (Battery Eliminator Circuit) dit zorgt ervoor dat er 5 volt op de servo kabel komt. Deze 5 volt voed dan de kk en de ontvanger.

    Wat voor een lipo is afhankelijk van veel factoren. Het aantal cellen hangt af van je motoren en esc's.
    Het aantal milliamperes hangt weer af van je motoren en het gewicht van je quad.
    De c waarde is ook erg belangrijk (hoeveel ampere kan de lipo continue leveren) en ook weer afhankelijkl van je motoren en de amperes van je accu.

    Een gemiddelde quad vliegt vaak met een 2800mAh lipo met 3s (cellen) en 20c.
     
  3. vinnievin

    vinnievin

    Lid geworden:
    12 mrt 2012
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Soesterberg
    Ah..oke,, als iets duidelijker..thanks.
    Maaruh... die esc voor de ontvanger en FC board, die moet dus appart aangeschaft worden? is dit een ander soort dan die voor de motoren?

    vin
     
  4. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    Kijk even bij de specificaties van je ESC. De meeste ESC's in deze klasse hebben een ingebouwde BEC die voor de stroomvoorziening van het KK bord en de ontvanger kunnen zorgen.

    Overigens gebruikte ik bij mijn KK bord wel een losse BEC (kost maar een paar euro bij HK).

    Als je besluit om de BEC van je ESC te gaan gebruiken dan moet je er wel rekening mee houden dat je al stroom op de regelaars zet en daarmee de kans loopt op 'onverwachts' draaiende motoren. Met een losse BEC kun je naar hartelust je KK bord instellen zonder kans te lopen de quad per ongeluk te starten.
     

Deel Deze Pagina