Lipo balance kabels knippen?

Hallo,

Ik heb een vraag over balance kabels. Ik heb namelijk een robbe TP/FP adapter, maar deze komt alleen met 5s en 6s kabeltjes. Ik heb een 2s flightpower accu, maar het lijkt mij niet dat ik deze accu in de adapter kan stoppen, en dan het 5s kabeltje in de 5s balance-ingang van de turnigy accucel 6 kan stoppen? of heb ik dit fout?

full

Als dit niet kan, moet ik dan 3 van de zwarte kabeltjes eraf halen, en het rode kabeltje bij nr 3 op de adapter zetten? (zie foto) zodat er in nr 1 en 2 een zwarte kabel zit, en in nr 3 een rode. Dan aan het eind een andere connector zodat het het geheel in de 2s balance-ingang op de lader past.

Dit lijkt mij een logische oplossing, maar ik weet niet of het werkt. Weet een van jullie dat?

Daniel

Laatst bewerkt door een moderator:
Er zit op dat adapter board toch een 2S aansluiting.
Gewoon de accu daarin proppen en het adapterboard op je lader.
Dan komt het vanzelf goed.

Ik denk alleen dat het adapter board niet compatible is met de turnigy lader (gebruikt jst-xh als ik het goed heb).
Dus je zult een ander kabeltje moeten kopen, of deze aanpassen zodat ie wel in de turnigy lader past.
Dat is niet zo heel erg moeilijk. De plastic plug met een mesje iets bijsnijden en zorgen dat de - aan de min kant van de balance aansluiting zit en de + aan de plus kant van de balance aansluiting op de lader.

Laatst bewerkt:
Ok bedankt, maar het maakt dus niet uit in welke ingang van de lader de kabel gaat? En hij past inderdaad niet, dat moet ik nog veranderen.

Laatst bewerkt:
Ehh, hoe bedoel je, het maakt niet uit?

Het balance boardje met kabel moet in je lader op de balance aansluiting.
Daar moet de zwarte draad aan de kant van de min op deze balance aansluiting (als er aan de kant van de plus en rode draad een paar pinnen over blijven dan maakt dat niet uit, maar beter is ze allemaal te gebruiken als dit kan). De volgorde (of plaats) van de kabeltjes mag je dus niet veranderen.
Dan kun je de 2S lipo op het boardje aansluiten en de dikkere plus en min draden aan de laad uitgang van je lader.

Zo ziet het er bij mij uit:
egcq6o.jpg

Zoals je kunt zien heb ik er twee 2S accu's in geplugt. Dat ziet mijn lader dan als één 4S accu. één 2S accu kan ook, het principe blijft hetzelfde.
Het voordeel van alle draadjes laten zitten is dat je later ook een 3S of 4S accu in het balance boardje kan pluggen.

Laatst bewerkt:
Er zitten in de turnigy meerdere balance ingangen, ik bedoelde of het nog uitmaakt in welke ingang de kabel gaat als je de 2 cel accu in het adapterboard stopt (er zitten 2 kabels bij, de een past in een andere ingang als de ander)

Ik weet niet of je het hier kunt zien, mischien is het een beetje klein.
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ah, ik begrijp hem.
Nee, dat zou niet moeten uitmaken. Zou hem in die doen waar het aantal kabeltjes en pinnetjes precies overeenkomen.

Back