lipo ballencer-stekkertjes

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Beu ben ik ze, echt helemaal beu :evil: :evil: :evil:
Ieder merk lipo een ander stekkertje of net een ander lipje, of net dat ene pinnetje verder weg.
Owja, deze is ook leuk: stekker past maar de massa zit aan de verkeerde kant van de stekker.
Het is om GEK van te worden.
En van allemaal die adapterkabels word ik dus ook niet vrolijk.
Wat hebben jullie met dit probleem gedaan?
Ik neem aan al die stekkers er af halen en nieuwe er aan zetten, maar welke stekkers?
aub geen stekkers van 25 euro per stuk natuurlijk :mrgreen:
Ik heb nu 4 lipo's en dat worden er nog wel wat meer ivm mijn t rex en een shockflyer die ik nog wil aanschaffen.
Ik wil gewoon 1 stekker systeem waar ik iedere lipo die ik heb mee aan de ballancer kan aansluiten.

Gr Matthijs

Ik vraag me af of dat bestaat, denk het niet.
Het zou wel erg makkelijk zijn.
Juist vanwege dit probleem hou ik me bij 1 merk lipo.
Ik wil binnenkort een goedkope lipo erbij hebben (ander merk) en dan koop ik gewoon een extra balanceer stekker en soldeer die erop.
(kost 1.89 dollar)

René

Ok interessant, maar kan iemand me vertellen waar de rode draad voor is?
Zwart is min en daarna 2 cellen 3 cellen etc.

Gr Matthijs

Ik gebruik gewoon alleen FlightPower en ThunderPower lipo`s. Deze zijn niet alleen extreem goed maar gebruiken ook dezelfde stekkertjes... Ik heb gewoon een paar TP balancers.

Goedkopere accu`s waag ik me niet meer aan, die zijn toch vaak veeel minder. Zeker voor mijn toepassing.

Overigens zijn de kleine TP lipoos bij b-p-p.com vaak net zo duur of goedkoper dan sommige andere mindere merken. 50 euro incl. verzenden voor een TP ProLite 3s lipo 2100mah is niks van te zeggen ;)

Cheers,

Richard

matthijsraptor50 zei:
kan iemand me vertellen waar de rode draad voor is?
Eigenlijk is 1 rode draad gek gekozen. Er is 1 zwarte draad, de andere zijn allemaal plus, en dus rood.
De uiterste pin(vanaf rood) is de maximale spanning(als referentiespanning 0V), dus waarschijnlijk is die daarom rood geworden.

Aha, duidelijk.
Ongeveer onzin dus.
Bedankt.

Gr Matthijs

Back