Lipo battery checker

Hallo allemaal,

ik heb een algemene vraag over de lipo battery. hoe weet je wanneer deze leeg is als je vliegt? Ik wil namelijk voorkomen dat als ik aan het vliegen ben de heli naar beneden stort. Hebben jullie hiervoor een alarm toegevoegd aan de heli, of ??...

ben benieuwd naar de reacties..

groet

gewoon voor iedere vlucht controleren met dit(of soortgelijk) apparaatje :
RC Helitechnics

ikzelf heb ook zo'n ding gekocht nadat ik eens met een lege lipo de lucht inging en met véél geluk 'maar' 30€ stukken heb gemaakt, het had erger kunnen zijn...

met dit apparaatje kan je zien hoeveel % je lipo vol is, algemene voltage, voltage van elke individuele cel + het verschil tussen de sterkste en zwakste cel enz enz enz...

zéér handig al zeg ik het zelf.

tijdens het vliegen heb ik gewoon de timer opstaan op men zender...

Sommigen vliegen met een timer op het TX. Ik heb een lipo alarm met een felle rode led van hobbycity van nog geen 7 euro erin die gaat branden als het V te laag komt. Je kunt ze daar ook kopen met een pieptoon ipv de led. Maar aan het vermogen van je heli merk je het ook, het is niet zo dat hij van 100% vermogen naar 0 binnen een seconde vliegt. Mijn hele wil minder snel stijgen en dan word het tijd om de accu te wisselen, het lipo alarm gaat dan nog net niet af. Als ik rustig doorvlieg gaat hij enkele seconden later aan.
Jakko

battery checker

Mij is het ook al overkomen helaas.Gelukkig geen schade maar wil het ook niet meer hebben.
Omdat ik nu over wil schakelen naar een lipo als voeding voor de ontvanger is mij een
Align K10382A 6A External BEC w/ 5.1V Two-way Step-down aan geraden, hier zit dan wel visueel controle op maar dan weet je in elk geval iets toch.
Een keer en liever niet meer zo uit de lucht vallen.....
phil

Laatst bewerkt:
ja dennis ben ook benieuwd naar de reactie op je vraag hoe kan je het weten als hij bijna leeg is?aan het vermogen of moet je constant naar je uurwerk kijken?of is er geen andere mogelijkheid dan zoon alarmpje kopen?

Ik vond zo'n ding eerst ook handig!

Maar een timer op de zender is veel makkelijker.
De Lipo checker gebruik ik enkel nog om na te zien of de te gebruiken
Lipo wel degelijk is opgeladen:D

Proef-ondervindelijk vaststellen en de 70 of 80 regel toepassen.

een timer op de zender moest je dit apart kopen.sorry maar ik weet er nog niet te veel van hoor :sben nog maar begonnen hé :)

Back