Lipo bekrimpkousen

Hoi,

Zijn er speciale technieken voor het aanbrengen van krimpkous op lipo's.
Ik heb zojuist met een Waxinelichtje de lipo erboven (op afstand) gehouden. Krimpkous krimpt 50% maar sluit niet mooi strak aan. oftewel.. wat rimpels en bobbels.. Hoe kun je dit het beste doen ?

Noah

Tijdje terug ook mee zitten knoeien, je moet een opervlakte verwarming hebben. Bij mij werkte zo'n warmhoudplaatje op het gasfornuis perfect.

Zo'n grootmoederding ? dat ronde dingetje.. oef.. ff denken of ik dat ergens in de keuken heb zitten..

gewoon laag pitje en erboven houden? of er even opleggen ?

Daar heb je met een föhn minder kans op dan met zo een waxine lichtje.

klopt theo. Met een fohn is het prima te krimpen. dan heb je juist een groot oppervlakte gelijkmatig verwarmd. Precies wat je wil dus.
Als de fohn niet heet genoeg is doe ik altijd een beetje de luchttoevoer afknijpen, zodat de lucht nog net wat heter wordt. Als je dit te lang doet dan kan het zijn dat je fohn op de termische beveiliging springt...

Inderdaad zo'n rond dingetje wat je op het gasfornuis legt. Een fohn is nog beter maar die had ik niet bij de hand ;)

Hmzz.. föhn.. geen succes.. blijf golven houden.. ook bij gelijkmatige verdeling..

Test 2.. grootmoeders gasrondje.

Hmzz.. test 2 done..

Warmhoudplaatje werkt nog het beste.
even op klein vuurtje erboven houden voor de grote vlakken.. de randjes met een aansteker bijwerken.. niet optimaal maar acceptabel.

Valt me eerlijk gezegd tegen.. dacht dat sluit net zo mooi als zoals hij uit de fabriek komt.. maar dat zit er niet in..

p.s. die ring die je uit dat warmhoudplaatje kan schuiven.. niet doen als hij nog niet afgekoeld is. :P

Ik gebruik een verfstripper op de laagste stand......even omdraaien en klaar. Altijd goed (Niet te lang want dan barst de kous)

ik doe alles met aanstekers. werkt prima, maar zoals jeroen zegt, als je hem iets te lang op 1 plek houd barst de kous.
heb net van 3S300mah 3 losse celletjes gemaakt :D

Ik doe het soms met een fohn, en soms boven een halogeen spotje, word ook behoorlijk warm.

nando zei:
Ik doe het soms met een fohn, en soms boven een halogeen spotje, word ook behoorlijk warm.
een halogeen spotje das een goede die ga ik ook proberen
als je het niet probeert weet je het resultaat ook niet

Gewoon het kleine gaspitje laag aan, dan kun je door de verticale afstand te varieren heel goed de juiste temperatuur vinden. In een tiental seconden klaar. Dan de randjes nog even extra verhitten en op de tafel omvouwen.

Behalve krimpkous om lipo's gaan ook alle krimpkousjes om goudstekkers en servokabels op die manier.

Arthur

Waarom leggen julie het niet in de oven op 220 graden, weet je zeker dat het fout gaat. :onweer:
Een Föhn is het beste maar NOOIT geen open vuur. :hammer:

Janneman

Gewoon in de koekepan leggen en regelmatig keren, voorzichtig afblussen met lauw water, droogdeppen en gereed voor gebruik.

Je kunt het ook met een broodrooster proberen. :wink:

Back