lipo brand 2

dit hoefd echt geen lipo brand te zijn geweest.
kan ook gewoon kortsluiting in de bedraading van die auto zijn geweest nieuw of niet een fabrieks fout is zo gemaakt.
ik denk dat de reden is dat niek het andere draatje gesloten heeft is dat het dingen zijn die mensen onnodig bang maken.

persoonlijk heb ik liever lipo's die ontploffen dan nicd's/nimh's die ontploffen door een kapote lader want nicd/nimh's exploderen met scherven. het worden dan dus scherf granaten.
terwijl lipo alleen een vlam geeft.

die amerikanen toch .
als ik op het bandit 400 forum zit zijn het allemaal shit motoren ,
geen enkele loopt goed .en met vragen zoals waar komt dat bruine goedje vandaan bij mijn achterwiel, en dat lawaai[ketting ].
denk ik dat ze daar vaak foute dingen op het net zetten.
zal wel weer een sigarettenaansteker zijn die gesmolten is .
hier laad toch niemand,op de voorstoelen .
en dan heb ik het nog niet over de instalatie in huis hihi.
groeten wiebe .
ps slotje.

marco bosch zei:
persoonlijk heb ik liever lipo's die ontploffen dan nicd's/nimh's die ontploffen door een kapote lader want nicd/nimh's exploderen met scherven. het worden dan dus scherf granaten.
terwijl lipo alleen een vlam geeft.

mmm laatst heb ik nog 2 pakketten NiCad opgeblazen door een kapotte lader. Exploderen deden ze niet, maar alles van isolatie was gesmolten, en de inhoud was eruit gelopen.
In m'n buurt is er een paar jaar geleden een huis afgebrand met de accu's te laden van een speelgoedautootje met een goedkoop ladertje, zo een dat niet afspringt. Waarschijnlijk uren en uren aan de lader gehangen.

inplaats van zo'n lipo-koffer gebruik ik een teracottenpot met deksel, datzal ook wel volstaan.

Deksels.. zijn prima projectielen
Laden in OPEN pot. :!:

Een granaat is gevaarlijk.. door zijn spinters.
Boem doet alleen maar boem.

ik leg de accu altijd ergens naar waar hij lekker kan branden zonder zooi erboven. Warmte gaat hoofdzakelijk omhoog dus open ruimte erboven is het belangrijkste.

Buiten op mijn betonnen balkonvloer. Werkt perfect. Staad mijn laaduccu ook. Wekker erbij om de tijd zeker niet te vergeten, terwijl het een automatische lader is.
Liever een keer te vaak kijken als een lipo van 37,50 euro opstoken, + de schade aan de omgeving.

liever vaak controleren dan een accu (welk soort maakt niet uit) van 37 euro op blaasen zul je bedoelen.
want een lipo is helemaal niet duurder dan een nicd accu ze zijn zelfs goedkoper.
want je krijgt minder gewicht meer mah per gram en meer volt per gram
voor het zelfde geld kun je ook een zwaare gewoone nicd/nimh accu kopen met de zelfde waardes.

Back