Hier moet ik heel voorzichtig zijn maar het
lijkt er op dat er twee losse cellen in dat accupack zitten die doormiddel van die connector met de doorverbinding
in serie worden gezet. Een beetje vreemde manier van werken maar dat is de keuze van die fabrikant geweest. Waarschijnlijk heeft men daar voor gekozen omdat er dan een extra balans connector nodig is. De bijbehorende lader zal elke cel apart laden via de eigen draden.
Nogmaals ik ben er niet 100% zeker van dus weest voorzichtig!
Wat je het beste kunt doen is meten! Zoals het gezegde gaat: "Meten is weten". (Maar je moet wel weten te meten.

)
Meet met een multimeter op de zichtbare metalen delen van de connector. Als het twee losse celen zijn zal je tussen de onderste rode draad en de daar boven zittende zwarte draad tussen de 3,6V en 4,2V moeten meten. Tussen de eerste zwarte draad van onder gezien en de rode draad daar boven moet je 0V (niets) meten. Tussen de tweede rode draad van onder en de bovenste zwarte draad moet je ook weer tussen de 3,6V en 4,2V moeten. Tussen de bovenste zwarte draad en de onderste rode draad moet je weer 0V (niets) meten
.
Als het zo is zal je de connectors kunnen vervangen door een JST connector
mits je alles op precies dezelfde manier aan sluit! Ga het niet anders doen want dan kan het makkelijk fout gaan en kost het je in het minst erge geval een accu.
En weest zeer voorzichtig! Een accu bevat een behoorlijk hoeveelheid energie welke hij in een heel korte tijd kan afgeven. Als je kortsluiting maakt kan je heel snel en heel makkelijk brand krijgen. Pas daarnaast op dat je de juiste volgorde van de draden aanhoudt. Doe je dat niet dan kan dat ook vervelende gevolgen hebben.
Accu's zijn geen dingen om mee te knoeien, ze kunnen gemeen "bijten". Ook deze accu's!!!
