Nou dat is best een groot verschil.. uit de lipo FAQ:
Een lipo-cel heeft, wanneer deze helemaal vol is, een spanning van 4.2 Volt en het is belangrijk ervoor te zorgen dat de spanning nooit hoger wordt dan deze 4.2 V.
2 cellen samen mogen dus maximaal 8.4v geven. 4.24 + 4.08 = 8.32, dus nog onder het maximale voltage, echter toch is 1 cel al 'te vol' geladen.
De cellen toch maar even balancen dan maar denk ik.
Aan de andere kant zie ik niet hoe dit je probleem van korte belasting kan verklaren.
Dat er een snelle spanningsval is, klopt wel. Een lipo zal onbelast 'meer volt' afgeven dan belast. Zodra je dus je motor aanzet, zal het voltage snel vallen, maar dan wel stabiel blijven (als het goed is rond de 3.7v geloof ik) voor de tijd dat de accu nog geladen is. Aan het eind van de lading zal hij weer gaan vallen.
7 cellen Sanyo geven 8.4 volt nominaal. De nominale spanning van het lipo pakketje is 7,4 volt, ruim een volt minder dus. Hieruit volgt dat dat de regelaar goed werkt met 7 cellen Sanyo, geen garantie is dat hij het 'dus' met lipo's ook goed moet doen.
Als je het voltage meet tijdens het draaien van de motor, hoe ziet de daling er dan uit? Wordt het stabiel, of daalt hij aan 1 stuk door en stopt dan? Wat zijn de start- en stopvoltages?