Lipo en DLG?

Misschien is de vraag al vaak voorbij gekomen maar ik kan er nog geen passend antwoord op vinden.

Kan je nou wel een lipo accu (singel cel) als ontvanger accu gebruiken? of niet?

Ik ben namelijk bezig met een Spinning Birdy met ailerons. Als ik daarvoor een single cel wil gebruiken, hoeveel mah heb ik dan nodig? Ik gebruik 4x D47 servo's.

Groet Lyckele

Dat kan zeker! ik vlieg ook een SB-QR met een corona 4 kanaals ontvanger en een 350 mAh Kokam 1s1p. Vliegt goed. Volgende keer zou ik wel kiezen voor een 6 kanaals ontvanger, maar ik heb het geprobeerd met een 6 kanaals ontvanger van Mulitiplex en die vroeg om meer power.
Ik moet trouwens zeggen dat ik hem alleen aan de helling gebruik, voor thermiek vliegen geef ik de voorkeur aan de gewone SB. Ik ben nu wel een SB aan het bouwen met remkleppen/verstoorders op de Jan-Hein methode. Leek me leuk.

Als je nog even geduld hebt (twee weekjes) kan ik verslag doen van een lipo opstelling in combinatie van een powerbooster.
Nu niet beginnen te vragen hoe en wat. Binnenkort meer

Volgens mij was er ergens in het Mimi draadje ook al over gesproken. Meen mij te herinneren dat je er met 2.4Ghz wel voor zou moeten oppassen omdat je snel onder de minimale spanning zou kunnen komen van de 2.4Ghz ontvangers en daardoor geen controle meer hebt.

Heb je al eens geprobeerd om een 9V accu te slopen? Het is mij erg meegevallen en ik ben blij dat ik uiteindelijk daar 4 cellen van gebruikt heb. Ik gebruik ook 2,4Ghz.

Gr,

Johan

@ Jorn en Macduc, bedankt voor de reactie's, De 9 volt batt werkt inderdaad ook goed. ik vlieg nog op de ouderwetse 35 mhz, nog geen 2,4 voor mij.

@ Theo, ik hou het in de gaten, ben benieuwd!! ;)

Groet,

Lyckele

De D47 servo's schijnen vanaf 3.0V te werken. Dat zou dus geen probleem op moeten leveren. Welke ontvanger gebruik je precies?

groet,
Sander

(ps. ik zoek servo's die juist op 2 lipo's kunnen werken voor F3xx.)

Super idee

Theo,

Super idee, ik gebruikte al langer Lipos maar op de andere, minder slimme, manier. Gelijk wat van die spannings boosters besteld, maar ze zijn al in backorder...heb dank :worship:
Cheers

Bart

Back