lipo en nimh informatie nodig walkera 04

beste lezers

ik weet dat ik de zoekfunctie zou moeten gebruiken voor dit, en dat heb ik ook gedaan maar kon niet duidelijk vinden wat ik moest weten voor dit type helikopter en accu

op dit moment kluns ik wat op met een walkera dragonfly 004
Prachtig beginners helikoptertje maar toch wel met een aantal gebreken

ik wil nu dus overstappen naar lipo omdat 6 minuten vliegen mij net wat te kort is.
aangezien ik de ballen verstand heb van lipo accus wil ik jullie het volgende vragen

*wat voor lipo accus en toebehoren zou ik moeten aanschaffen om met deze te kunnen vliegen

ik heb gevonden dat ik een 900/1200 maH 2s 15c oid moest hebben, klopt dit?

*kan ik ze gewoon in pluggen en dan doen ze het? ik las ook wat over een esc regelaar of is dat alleen voor brushless

ook is een walkera 04 maar een goedkoop dingetje dus ik heb natuurlijk geen zin om vele euros uit te geven aan deze helikopter

ik zou het heel erg waarderen als jullie mij een aantal aankoop tips konden geven!

alvast bedankt

beste lezers

ik weet dat ik de zoekfunctie zou moeten gebruiken voor dit, en dat heb ik ook gedaan maar kon niet duidelijk vinden wat ik moest weten voor dit type helikopter en accu

op dit moment kluns ik wat op met een walkera dragonfly 004
Prachtig beginners helikoptertje maar toch wel met een aantal gebreken

ik wil nu dus overstappen naar lipo omdat 6 minuten vliegen mij net wat te kort is.
aangezien ik de ballen verstand heb van lipo accus wil ik jullie het volgende vragen

*wat voor lipo accus en toebehoren zou ik moeten aanschaffen om met deze te kunnen vliegen

ik heb gevonden dat ik een 900/1200 maH 2s 15c oid moest hebben, klopt dit?

*kan ik ze gewoon in pluggen en dan doen ze het? ik las ook wat over een esc regelaar of is dat alleen voor brushless

ook is een walkera 04 maar een goedkoop dingetje dus ik heb natuurlijk geen zin om vele euros uit te geven aan deze helikopter

ik zou het heel erg waarderen als jullie mij een aantal aankoop tips konden geven!

alvast bedankt

als je wilt over stappen na lipo voor een langere vliegtijd hoef je het niet te doen 6min vliegtijd is al heel lang ik vlieg 3 a 4min met een lipo!
veel langer zal ook niet haalbaar zijn. ga je met een lipo te lang vliegen is deze snel R.I.P:mrgreen:

bedankt voor je reactie

ik heb gehoord dat je met een 800 mah lipo (ipv de 650 mah nimh) al snel rond de 10 minuten komt omdat ze langzamer leeglopen

dan zullen de 1000-1200 nog langer mee moeten gaan toch?

wat is dan het voordeel van vliegen met een lipo?

Ik vloog hem met Evolite flightpower 2 cel, 1345 mah, 20C lipo`s
Als ik me goed herinner haalde ik dan maximaal een minuut of 8 - 9.
Een veel zwaardere accu wat vermogen betreft wordt ook van gewicht weer zwaarder zodat hij meer vermogen gaat gebruiken en weer sneller leeg is.

Als je hier veel nieuwe onderdelen/lipo`s voor moet kopen zou ik daar eerst 10 keer over nadenken en dan tot de conclusie komen dat het niet verstandig is hier veel geld aan uit te geven.

De regelaar zit in de ontvanger, die hoef je dus niet te kopen, vooropgesteld dat de ontvanger goed werkt.

Deze heli vreet motoren, zowel hoofdmotor als tailmotor moeten soms al na enkele tientallen vluchten vervangen worden omdat het borstelmotoren zijn en die erg snel slijten.

Het was destijds een leuke heli, maar is inmiddels volkomen achterhaald door de nieuwe generatie fixed pitch helies die niet alleen een veel betere, soms zelfs brushless motoren hebben en daardoor veel langer meegaan, maar ook veel stabieler vliegen. (bv Blade sr / walkera )

Grtz,
Jan

Voordeel van Lipo's is dat je meer vermogen/ capaciteit hebt bij minder gewicht.
Er zitten ook wat nadelen aan.

Wat je moet doen:
- huiswerk maken: lees het draadje "alles over Lipo's" in het forum "accu's en laadtechnieken"

Wat je kunt bestellen:
- Lipo accu 2s 800mAh-1200mAh 2s met jst connector Deze bijvoorbeeld, liefst 2 of 3:
ZIPPY Flightmax 800mAh 2S1P 15-25C (DE Warehouse)

- Lipo lader:
HobbyKing E4 Balance Charger (DE Warehouse)
of deze:
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger (DE Warehouse)

- Voeding voor de lader:
Dat kan elke 12V-15V voeding zijn die 5A kan leveren (bijvoorbeeld laptop voeding)

- Lipo alarm:
On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s

Met deze set kun je de Lipo accu's binnen een half uur volladen en +/- 10 minuten per accu vliegen.
Als je deze accu met de accucel lader, kun je deze zelfs binnen 12 minuten volladen:
Turnigy nano-tech 950mah 2S 25~50C Lipo Pack (DE Warehouse)

Voordeel van Lipo's is dat je meer vermogen/ capaciteit hebt bij minder gewicht.
Er zitten ook wat nadelen aan.

Wat je moet doen:
- huiswerk maken: lees het draadje "alles over Lipo's" in het forum "accu's en laadtechnieken"

Wat je kunt bestellen:
- Lipo accu 2s 800mAh-1200mAh 2s met jst connector Deze bijvoorbeeld, liefst 2 of 3:
ZIPPY Flightmax 800mAh 2S1P 15-25C (DE Warehouse)

- Lipo lader:
HobbyKing E4 Balance Charger (DE Warehouse)
of deze:
Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger (DE Warehouse)

- Voeding voor de lader:
Dat kan elke 12V-15V voeding zijn die 5A kan leveren (bijvoorbeeld laptop voeding)

- Lipo alarm:
On-Board Lipoly Low Voltage Alarm 2s~3s

Met deze set kun je de Lipo accu's binnen een half uur volladen en +/- 10 minuten per accu vliegen.
Als je deze accu met de accucel lader, kun je deze zelfs binnen 12 minuten volladen:
Turnigy nano-tech 950mah 2S 25~50C Lipo Pack (DE Warehouse)

dit is precies wat ik wou weten!

3x een lipo accu is 15 euro
ladertje is een euro of 13

dan kan je dus al voor nog geen 30 euro met lipos vliegen
valt me mee

welke accu zou je echt aanraden de eerste of die aller laatste die je in 12 minuten vol kan laden.

heel erg bedankt voor de info!

Als je ze enkel voor de HM0004 wil gebruiken, zijn de zippy's met de simpele lader prima.
Als je de hobby wil gaan uitbreiden, raad ik je de nano techs aan met de uitgebreidere lader.

Let op:
Alle links die ik gestuurd heb, zijn van HK Duitsland behalve het lipo alarm.
Je kunt dus alles bestellen behalve het lipo alarm, die moet je dan apart bestellen.
Veel van dit soort onderdelen vindt je ook goedkoop op ebay.

Als je ze enkel voor de HM0004 wil gebruiken, zijn de zippy's met de simpele lader prima.
Als je de hobby wil gaan uitbreiden, raad ik je de nano techs aan met de uitgebreidere lader.

Let op:
Alle links die ik gestuurd heb, zijn van HK Duitsland behalve het lipo alarm.
Je kunt dus alles bestellen behalve het lipo alarm, die moet je dan apart bestellen.
Veel van dit soort onderdelen vindt je ook goedkoop op ebay.

ja dat viel mij ook al op

maar dat alarm ding, is dat echt nodig? een lipo zal zeker niet zo gelijkmatig kracht vermindering aantonen als een lipo

en waar en hoe installeer je dat alarm?
[EDIT] ik weet hoe het zit met dat alarm [EDIT]
heel erg bedankt

mvg

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je je huiswerk nog niet gemaakt...

maar dat alarm ding, is dat echt nodig?
Nee, maar het is wel zo veilig.
Als je een Lipo onder de 2,5 V per cel ontlaadt, kun je hem weggooien.
Je kunt ook op tijd vliegen maar ik denk niet dat je een timer op je zender hebt.
Sommige mensen plakken een wasknijper op een kookwekker en knijpen die op de antenne.
Je zult proefondervindelijk moeten vaststellen hoe lang je kunt vliegen door de zccu te meten na het vliegen.

een lipo zal zeker niet zo gelijkmatig kracht vermindering aantonen als een lipo
?

en waar en hoe installeer je dat alarm?
Die hang je aan de balanceerconnector van de accu.

Houd er wel rekening mee dat een lipo de eerste 5-6 keer geen vol vermogen levert, hij moet eerst "opengebroken" worden door een aantal keren te laden en ontladen.
Dit kan gewoon door te vliegen.

Hallo Vktorior vliegtijd verdubbelen is mah verdubbelen ik heb het gedaan met mijn eerste heli die vloog ook maar 10min toen van 500mah naar 1000mah gegaan dat ging prima.Accu was vier kant inplaats van rechthoekig maar ik heb hem er gewoon onder geplakt met klitteband.
Je moet alleen even een accu er bij zoeken die dicht in de buurt komt met je originele accu.Ze zijn in verschillende soorten en maten te krijgen.
Even Googelen op 9v 2400mah lipo

M.V.G

met zon zware accu komt ie niet meer van de grond af denk ik:P

maar bij de specs van een lipo lader staat:

Specs:
DC Input: 11~15v
Cell Count: 1~4s
Battery type: Lithium Polymer
Charge current: 100ma~4500ma
Charge Powe: 40watt
Cut off: Auto
Dimensions: 104x62x31mm

ik heb een adapter die geeft 2500mah en 15v
betekend dat dat ik deze kan gebruiken?
en ook zal ik zeker de draden moeten strippen zodat de krokodillenbekjes er op passen

zie:HobbyKing E4 Balance Charger (DE Warehouse)

Ja, die kun je gebruiken.
De lader zal dan een maximale laadstroom van ong. 2000mA kunnen leveren.
Ruim voldoende om een 800mAh accu op 2c te laden (= 1600mA)

Als het plugje van de adapter in de lader past, hoef je niets te strippen.
Anders moet je het plugje van de adapter vervangen door een passend plugje.
Het snoertje met de krokodillenbekjes is bedoeld om de lader aan te sluiten op een auto accu.

Sorry Frank, niet mee eens...
De originele Walkera 8,4V 650mAh Nimh accu weegt 85 gram.
De Walkera Lipo accu voor de HM004 is een 1200mAh 2s van 67 gram.
De accu's die ik aanbeveel, wegen 43 (zippy) en 46 gram (nano tech).

Back