LiPo gebruiken na aanvaring met vogel??

hallo

ik heb met mijn Easystar een aanvaring gehad met een vogel.
Daardoor is de accu eruit gevlogen en tegen de prop aangekomen. De driecellige accu is daardoor zwaar beschadigt geraakt(2 cellen gedeukt en 1 gedeukt en klein scheurtje), komt geen troep uit. Het vliegtuig is op een paar schrammetjes na helemaal heel, Hij kwam als een Helikopterblaadje uit de lucht gevallen.
Maar wij durven zelf de accu niet meer te laden of mee te vliegen.
Weten jullie misschien wat ik moet doen met de accu?
(twee cellen zijn nog intact en werken denk ik ook nog)

niet meer gebruiken, maar weggooien op de daarvoor aangewezen plaats. Verder geen gekke dingen meer mee doen. Dus zeer zeker niet gaan doorboren of iets in die trend.

mijn lipo is ook ooit eens tegen een prop gekomen met een scheur in, wat epoxy en ca over de scheur
en werkt nog prima, ze is wel nog wat opgeblazen, maar ze werkt nog, wel hou ik haar scherp in het oog, volgend jaar gaat ze de vuilbak in :)

mvg, sam

hallo

Iemand op de club heeft misschien losse cellen nodig. We gaan niet prutsen, maar kijken wat we er nog mee kunnen.
Anders misschien een 'veilige' demonstratie over het gebruik van LiPo's(grapje) :P
Maar weet eigenlijk niet meer wat er met die vogel is gebeurd, hij zal wel denken waarom valt die rare vogel uit de lucht, haha.

grt zeb

Zal een beste vogel geweest zijn of niet :P
Kan me niet voorstellen dat je crasht na een mid-air met een kauw of een meeuw ofzo, zal wel zo'n KLM-zwaan geweest zijn :P

Groetjes, Jesse.

Ha Samuel,
Een beschadigde Lipo cel gewoon met epoxy "repareren" en scherp in het oog houden is knap link. Lipo's hebben de gewoonte ineens in brand te vliegen of te exploderen als er wat mee is. Ze worden daarbij ongelooflijk heet. Beetje rot als dat gebeurt op het moment dat je hem in de auto of op het aanrecht aan het laden bent. Dan staat de boel wel gelijk in de fik. Het is niet voor niks dat overal wordt gewaarschuwd voor de risico's van Lipo's. Als je je aan de voorschriften houdt is er weinig risico maar wat jij doet is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, daar zeg ik niks van, maar het is geen slim advies aan een ander.
Dus HPI racer, als je slim bent gebruik je hem niet meer.

Groeten
Arjan

hallo

wij dachten zelf aan een meeuw, maar daar vliegen ook veel sperwers en eksters.
Ik heb veel geluk gehad dat hij niet is ontploft in de lcuht, maar nu heb ik er ook niks meer aan.
Ik snap alleen niet hoe de accu er helemaal uitgevlogen is, zat goed vast met klitteband(misschien door klap of wind).

grt zeb

Back