Hallo allemaal,
Ik heb een gek probleem met een van mijn lipos.
Het is een 3S 3300 van Turnigy, ik heb er daar vier van. Deze lipo heeft vorig weekend nog dienst gedaan in mijn boot, (en ik gebruik hem al twee jaar in een Funcub en zijn (gecrashte) voorganger Graupner Kadett) maar toen ik hem wilde gaan laden, kreeg ik steeds de melding "connection break" op mijn B6.
Ik ben er net toe gekomen om hem door te meten met het volgende resultaat.
1 - Ik meet geen spanning tussen de zwarte en de rode discharge draad
2 - Ik meet geen spanning tussen de zwarte en de rode balance draad
3 - Ik meet 7,7 v tussen de zwarte en de blauwe balance draad.
Volgens mij wijst dit erop dat de rode draden niet meer aan de eerste cel vastzitten, maar ze zitten toch behoorlijk stevig vast...
Kunnen jullie verdere stappen aanraden om te kijken wat er aan de hand is of is het verstandiger om de lipo uit bedrijf te nemen?
Alvast bedankt,
Groeten,
Marc
Ik heb een gek probleem met een van mijn lipos.
Het is een 3S 3300 van Turnigy, ik heb er daar vier van. Deze lipo heeft vorig weekend nog dienst gedaan in mijn boot, (en ik gebruik hem al twee jaar in een Funcub en zijn (gecrashte) voorganger Graupner Kadett) maar toen ik hem wilde gaan laden, kreeg ik steeds de melding "connection break" op mijn B6.
Ik ben er net toe gekomen om hem door te meten met het volgende resultaat.
1 - Ik meet geen spanning tussen de zwarte en de rode discharge draad
2 - Ik meet geen spanning tussen de zwarte en de rode balance draad
3 - Ik meet 7,7 v tussen de zwarte en de blauwe balance draad.
Volgens mij wijst dit erop dat de rode draden niet meer aan de eerste cel vastzitten, maar ze zitten toch behoorlijk stevig vast...
Kunnen jullie verdere stappen aanraden om te kijken wat er aan de hand is of is het verstandiger om de lipo uit bedrijf te nemen?
Alvast bedankt,
Groeten,
Marc