Lipo in de chemo bak?

Je kan ook, wat ik altijd doe:

Buiten in een bakje water leggen (uit de buurt van brandbare objecten of kinderen) voor een nachtje.

Water gaat borrelen.

Accupack in de container na een nachtje 'badderen'.

zou ik toch niet doen, welke container dan? Hier in Nijmegen hebben we alleen groencontainers voor tuinafval, lijkt me geen best idee. En in water leggen, heb ik geen verstand van, ik ben geen chemiecus, de speciale batterijenbak die je overal bij winkels enzo kunt vinden lijkt mij de beste oplossing..................

Wobben zei:

Buiten in een bakje water leggen

Dat hoeft alleen als ie lek is en dan moet er ook nog een schep zout bij het water.

Zo'n accu ontladen dus echt helemaal leeg trekken voorkomt onnodige rooksignalen uit de vuilnisbak.

Dit ontladen voor het afdanken geld eigenlijk voor alle accu type's.

myshadow zei:
Wobben zei:

Buiten in een bakje water leggen

Dat hoeft alleen als ie lek is en dan moet er ook nog een schep zout bij het water.

ha lekker, gelijk kortsluiting!!!!!!!!!

Als er daadwerkelijk een gat in je lipo zit dan zal er niets meer gebeuren. de polymeer is dan binnen een zucht en een vloek verdwenen. Kijk maar eens in de 2 topics waar we een lipo hebben opengemaakt. Bij de cel die ik open heb gemaakt is er niets vreselijks gebeurd.

mijn topic hierover: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18265&highlight=kapotte+lipo
en het andere topic hierover: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=35441
Beide leven we nog, zijn we nog steeds 100% gezond en hebben we ook nog alle vingers onbeschadigd en zonder brandwonden of wat dan ook.

Een kapotte lipo kun je net zoals een oude loodaccu of alle andere batterijen het beste inleveren bij het gemeente lager. Zij zijn het beste uitgerust om dit spul op te slaan en te verwerken. Bij de winkelier in die batterij-box gooien lijkt mij niet zo een heel goed idee.

Theo Coenen zei:
ha lekker, gelijk kortsluiting!!!!!!!!!

Ja dat moet ook!!!

Zowiezo moet het pakket helemaal ontladen worden, schepje zout helpt naast het weerstandje daar nog iets aan mee. :D

Naast de dampen die meteen verdampen en die echt niet gezond zijn om in te ademen jij liever dan ik.
Het restant in zo'n kapotte cel moet op de een of andere manier geneutraliseerd worden.
Zout water is een gemakkelijk voor de hand liggende methode om dat te realiseren. :D

Je zult daar ook niks van merken Theo, maar een gegeven is dat dit soort chemicalien in je lijf blijven hangen en zich als het ware ophopen. Neem maar van mij aan dat het rotzooi is. Doe ze gewoon weg als oude batterijen.

Back