Lipo in de tourwagens in stock en mod

Enne...wegen die packs ook hetzelfde?

Want een lichter gewicht betekent snellere accelleratie enzo...:cool:

De snelste waren idd iets lichter, maar dat zal 50 gram zijn....als dat zoveel uitmaakt??? Dan moeten we echt beter op het gewicht gaan letten;-)

groet,

Eric

om even toch de getallen bij te betrekken dat is 3.33% lichter bij een 1500 gram auto :-).

Volgens mij gaat de discussie de verkeerde kant op en moeten we dit staken jongens. Laten we het niet te persoonlijk maken en graag objectief blijven. Het kan natuurlijk zijn dat de gegevens van de fabrikant niet kloppen zodat de 4000 30c eigenlijk een andere waarde heeft.

Het is een feit dat de motor inderdaad vraagt en de accu / lipo leverd. Blijkbaar zijn er verschillende meningen over dit onderwerp. Mischien kunnen we dit empirisch vaststellen in de praktijk met verschillende accu's en met 1 auto welke we gebruiken om de accu's in te testen. De accu's zouden we dan wel van te voren moeten meten of de C waarden kloppen.

Laatst bewerkt:
Mischien kunnen we dit empirisch vaststellen in de praktijk met verschillende accu's en met 1 auto welke we gebruiken om de accu's in te testen. De accu's zouden we dan wel van te voren moeten meten of de C waarden kloppen.

Dat lijkt me nou eens een goed argument in deze discussie; gooi een stapel accu's op een hoop en laat dezelfde rijder met dezelfde auto en goede banden eens wat meters maken; dit hoeven slecht 8-10 rondjes te zijn, we gaan namelijk in deze test niet voor runtime;-)

Mochten deze accu's ooit voor een NK in aanmerking komen dan is een goed vergelijk mbt.toegestane accu's wel erg nuttig.

Maargoed, ik zal nu mijn stokpaardje weer even op stal zetten en deze discussie weer On-Topic brengen;-).

groet,

Eric

Back