lipo inbreken

• Topicstarter Topicstarter william1968
  • Startdatum Startdatum
W

william1968

Guest
Hallo,

Ik wil mijn Lipo 7,4V 1200mAh 10C inbreken dus ik heb ze de eerste keer geladen met 0,8v .
Toen heb ik 3 min gehoverd en heb mijn lipo weer aangesloten op mijn lader/balancer , toen de lader klaar was stond er dat er per cel 3.81 v in zat en totaal 7.60 v.
Nu is mijn vraag is 3.81 wel goed want ik lees hier en daar dat ze nooit onder de 2,5 -3 v mogen komen per cel.
Dus is het dan niet zo dat ik 0.81 v zo leeg vlieg ?

Wie heeft er voor mij een goede uitleg
P.S alle tips zijn ook welkom want ik ben een echte beginner..

Groetjes William

lipos zijn leeg op 3v ( veilige marge )
en vol op 4.2v , dus een 2S pack ( twee cellen in serie ) , is vol bij 8.4 volt en leeg bij 6 volt .
gebruik wel een balancer om ze allebei mooi vol te krijgen

Mijn lader/balancer stopte bij de 3.81 v per cel komt dat door dat ik ze nog aan het inbreken ben ?
Ik kan op mijn lader alleen maar lipo charge 7.4v (2s) invullen of 1 tot 6 cellen.
Op mijn lipo staat 7.4V maar ik zie nergens 8.4 staan ?

Groetjes William

Laatst bewerkt door een moderator:
dan klopt er iets anders niet
het feit dat je ze ontlaadt tot 0.8 v is ook al niet goed
staan ze nog niet bol ofzo ?

Ik heb ze niet onladen tot 0.8 V maar geladen met 0.8 V
toen ik ze na 3 min hoveren aansloot op mijn lader zat er per cel iets van 3.6 V in en heeft hij geladen tot 3.81 V

Groetjes William

Een accu kan je niet laden met 0,8V dat is gewoon 100% onmogelijk. Ik denk dat je 0,8A (A=Ampére) bedoelt. :)