Lipo inventarisatie (met link)

Om het simpel te maken een invulscript:
Data input - Lipo Inventarisatie
Data:
Data collected

ik zie veel discussie over welke lipo bij welke configuratie, vooral bij de mini's . Even een interesse peiling om te zien of dit nut heeft en gewenst is. Zo niet verdwijnt dit topic vanzelf de archieven in.

Ik zou denken aan de meest gebruikte frame setups, dus niet een algemene lipo discussie want die is er al wel. Ik denk dan aan bewezen setups voor de lipo.
Ik zie de vragen ook veelal om de kleinere frames, immers de DJI sets komt vaak iets minder nauw.

(mini) Frame:
Blackout (of clone) Hex
Blackout (of clone) mini-h
Flip 260
Qav250

Motoren:
Cobra 1960kv/2000kv/2300kv
Sunnysky
Tiger

Props:
Gemfans 5030,
HQ 5040
HQ 6030
HQ 6045

Vliegstijl:
Rustig, (vooral hoover)
Medium, zo af en toe een flip/roll
Heavy, voluit waar het maar kan.

Lipo:
3s of 4s, Mah en vooral ook C waarde

Vliegtijd (minuten):

Mis je iets, vul maar wat in en geef bij comments aan wat er fout is. Kan ik dat item toevoegen en je entry aanpassen.

Laatst bewerkt:
Markjuhh - Q450F - Turnigy 2830-11 met 9x4,7 Gemfan - gas erop - 3s 2200 40C - 5 minuten
Markjuhh - FQ05F - Emax 2805 2840kv met 5x3 Gemfan - gas erop/acro - 3s 1000 45/90C - 3,5 minuten

Toegevoegd ;)

bAqDo.png

Misschien is er een mogelijkheid om de props te veranderen naar HQprop 10x4.5? Deze stonden namelijk niet in de lijst.

Bij de grotere maten komt het denk ik iets minder precies, alles ik alle props moet invoeren die er zijn dan wordt het wel een hele lange lijst dus vandaar deze keuze, je frame heb ik aangepast.

Bij de grotere maten komt het denk ik iets minder precies, alles ik alle props moet invoeren die er zijn dan wordt het wel een hele lange lijst dus vandaar deze keuze, je frame heb ik aangepast.

Misschien is vliegklaar gewicht ook nuttige informatie die toegevoegd kan worden, misschien eventueel ook de fpv setup want die neemt ook stroom ;).

Voor het geval dat: Mijn DeadCat weegt 1350 gram vliegklaar.

Stelt niet veel voor, maar ben even benieuwd of er ander wensen zijn, op zich is FC, Amp van esc, gewicht, fpv, naze settings, foto, allemaal wel,handig, maar wordt het meer een catalogus die het topic bewezen goede setups kan vervangen.

Technisch niet lastig, maar moet wel interesse voor zijn. Ging mij nu om de veelgestelde vraag welke lipo en wat is je vliegtijd.

Gewicht heeft direct invlioed op vliegtijd, dus die zou er best bij mogen.

Ook komt het met grote props net zo precies als met kleine props. Een paar amp teveel en er fikt ergens iets uit...

Back