Lipo kapot?

• Topicstarter Topicstarter Fl3Xible
  • Startdatum Startdatum
F

Fl3Xible

Guest
Beste forumleden,

Onlangs heb ik 2 lipo's van Mystery gekocht op ebay. Wat ik merk is dat als ik met deze lipo's vlieg het rode lampje van de gyro soms al na 3 minuten begint te branden. Uiteindelijk kan ik er wel zón 10 minuten mee vliegen maar de kracht is beduidend minder dan de originele lipo. Bij de orginele lipo gaat het lampje pas op het eind of bij volgas branden.

Ik merk ook de de heli (lamav3) daalt uiteindelijk op de grond staat en als ik dan weer opnieuw start wil hij wel weer naar het plafond.

Als de lipo leeg zou zijn dan zou ik hem toch niet iedere keer weer de lucht in krijgen? Het lampje staat ook niet continu op rood maar wel vaak en al heel snel.

Alvast bedankt voor de antwoorden....

Ik post dit misschien beter in de "accu"-sectie, maar kom ...

OPGELET MET MYSTERY 900's DIE IN 2008 ZIJN GEPRODUCEERD !!!!

Heb hier ook een drietal gekocht : zijn nieuw al niet in balans en HEBBEN EEN C-WAARDE VAN 1 OF 2 !!!!!!!!!!

Tot nu toe zijn alle slechte van de serie 2S TO3466P4H3R ( met grote spacers tussen cellen ) ... die zijn waarschijnlijk counterfeit ...

je wil de serie die eindigt op HHH hebben, die presteren buitengewoon goed ( heb die ook )

zeg het voort, zeg het voort ....

Ok dus ik heb dus die klere dingen en er zijn er nog 2 onderweg vanuit HongKong!

Kun je op ebay gewoon zien welke serie je koopt dan? Of zijn ze nog ergens anders te koop?

ebay staat VOL met die dingen .. tik "lipo lama" in en zie ...

VOOR je bestelt, vraag aan de vendor eerst of het wel ZEKER om die HHH-serie gaat ... anders no deal !

Ok bedankt! Ik heb dus gewoon een slechte lipo gekocht. Ik ga er in vervolg erg goed op letten!

Gewoon niet op e-bay kopen maar bij vertrouwde winkelier. Had je iets meer betaald, maar hoeveel ben je nu al kwijt?

Die oplichter op e-bay die rotte lipo's verkoopt, zal natuurlijk altijd gaan zeggen dat het de goede lipo's zijn. Anders zou ie ze uberhaupt al niet proberen te verkopen..

Ik heb 3 lipo's nu in totaal gekocht bij ene cwtco voor in totaal 20 euro (incl verzendkosten).

En ik heb er nog een bij een ander gekocht voor 9,73 euro (incl). Maar bij die ander zag ik op het plaatje het HHH serienummer (dus de goede) en ik zag ook dat bij die cwtco die slechte serienummers op het plaatje staan. Dus had ik het eerder geweten!

Maar de schade valt dus nog wel mee. In principe wil ik ook bij ebay blijven kopen. Als die lipo van de andere de goede is (hij is namelijk nog onderweg) dan blijf ik gewoon bij hem kopen.

Ondertussen vlieg ik de 2 lipo's denk ik maar door, want uiteindelijk vlieg ik er gewoon 10 minuten mee maar gaat het rode lampje wel al na 2 a 3 minuten branden en.

Owja nog een vraagje hoeveel lipo's achter elkaar kun je vliegen? Of wordt de motor te heet als ik er bv 2 of 3 achter elkaar opvlieg?

all due respect, henri, maar mensen die bij dealextreme 10 van die goeie lipo's aan 8 of 9 dollar/stuk kopen (incl shipping !! ) zul je niet horen klagen over 1 of 2 rotte exemplaren ... dan NOG ben je stukken goedkoper uit ...

Luitjes die veel via internet kopen geef ik de raad RCG en RCuniverse te checken : je vindt er ( vaak gefundeerde ) opinies van heel veel items en vendors die op ebay worden aangeboden ...

internetwinkelen JA, maar wel met de oren en ogen goed open ...:wink:

Als die dingen echt maar 1 of 2C hebben ben je wel de klos, goed voor in een helling zwever ofzo, maar niet in een heli.

Zoals je het fenomeen beschrijft klint het idd alsof dat zo is. Feit is dat de lipo gewoon door z'n knieen gaat. Als je hem aan de grond zet, kan hij terug recoveren, maar snel daarna zal hij weer inzakken.

Wat je nog kan proberen is met 2 pakketen in parallel , dan kunnen ze de stromen mss wel aan.

TM

Heeft er iemand ervaring met de Super Hero 2-cell 900mAh lipo van Johnhobby.com?
Erg goedkoop 5,80 euro.

Laat ik die nu NET een paar dagen geleden besteld hebben ...;)

Als je wat geduld hebt , laat ik het je weten ...

Ok mooi hoop dat het goede zijn want ze hebben we een erg mooie prijs. Ik hoor het graag van je als je ermee hebt gevlogen!

Back