Lipo kapot?

Hallo allemaal,

Laatst heeft mijn Twinstar een behoorlijke crash gemaakt. Opeens ging het hoogteroer full-down en kon ik niets meer besturen. Het is een beetje off-topic misschien maar weet iemand hoe dit kan?
Ook heeft mijn 2-cellen (7,4V) 3300 mAh lipo een flinke tik gehad, en ik vroeg me af of deze misschien nog te redden valt:
image0042.jpg

image0022.jpg

Ik denk het niet maar hoop van wel, want lipo's kosten geld sommige mensen (ik noem geen namen maar ik denk dat ik wel weet wie ik bedoel;) ) die daar niet zoveel van hebben.
Maarja de Twinstar, God hebbe zijn ziel

Groetjes, Coen

Die lipo is helaas overleden. er zit een gat in en dat is niet goed. Die bewuste cel niet meer gebruiken en netjes weggooien bij het normale afval.

Heb je hem al eens nagemeten?

Ik zou hem nog gerust durven gebruiken als hij goed op laad en alle cellen na meting goed zijn.

Om nu meteen te zeggen die is overleden.... is wat makkelijk vind ik.

Is alleen de buitenkant beschadigd of zie je ook echt de binnenkant van de lipo?

* Je kan zeggen ik meet hem na en als hij nog goed is de beschadiging repareren door een lijmlaag een een nieuw stuk plastic.
Wel zou ik hem altijd op een veilige plek bewaren + laden.
Er zijn er zelfs die een bolle lipo lek prikken, gas eruit laten, druppel CA erin en nieuwe case erom en weer vliegen ermee.
Ieder voor zich maar het kan.
Het voordeel van een lipo is dat hij een polymeer vulling bevat.
Waardoor het nog relatief veilig is om hem te repareren.
Dus geen gevaarlijke vloeibare vulling.

* Als je zegt nee dat wil ik niet dan zou ik de goede cel eraf halen.
Dan heb je mooi een enkele lipo die ongetwijfeld nog een keer ergens voor van pas komt.

Als je hem goed gepareerd, dan in elk geval bewaren en laden op een veilige plek.
Mocht hij dan toch in rook op gaan dan kan het geen kwaad of hij zit je je nieuwe kist:), Als hij niet goed is na reparatie dan meet je dat al snel.

Bewaar en laad hem b.v in een metalen geldkistje
mocht er dan wat fout gaan dan kan het geen kwaad.

Laatst bewerkt:
Back