Lipo keuze (ja ik weet het, nog maar eens...)

Hallo,

Na een tijdje te zoeken op het forum kon ik niet echt een mooi antwoord op mijn vraag vinden (misschien kan ik de zoek functie niet goed gebruiken).

Ik zou graag 2 nieuwe accu's aanschaffen die in 2 verschillende setups gaan gebruikt worden.

Multiplex Minimag:
- Xenon-ECO-30A regelaar
- Simprop Magic-Torque 25-16 motor

Multiplex Acromaster:
- Kontronik JAZZ 55-6-18
- Kontronik KORA 10-14W 118 grams motor 1180 RPM/V

Zelf had ik gedacht aan een 3 cellen setup.
Aangezien ik graag een lange vliegtijd heb vroeg ik me af of 3s1p 3200mAh een goede keuze zou zijn.
Deze wegen echter wel 300gr (Kong Power).
Kan dit of is dit te zwaar voor de Minimag?

Groetjes,
Roel

3200 Mah 3S is voor de minimag erg zwaar(vliegen zal ie wel, maar). Voor de acro heb je dat echt wel nodig.

Niet de mooiste combo om op een type pakket te gaan vliegen.

Wat je wel zou kunnen doen is de Minimag op 2S gaan vliegen en de Acro op 4S betaande uit 2 x 2S.

3200 Mah 3S is voor de minimag erg zwaar(vliegen zal ie wel, maar). Voor de acro heb je dat echt wel nodig.

Niet de mooiste combo om op een type pakket te gaan vliegen.

Wat je wel zou kunnen doen is de Minimag op 2S gaan vliegen en de Acro op 4S betaande uit 2 x 2S.

Zit er echt zo'n groot verschil tussen?
Dat koppelen van pakketten zie ik eventueel wel zitten (heb toch een Hyperion Duo).
Mocht het echter goed doenbaar zijn, dan heb ik liever éénzelfde type accu voor beide toestellen.

Kijk even in de respectievelijke draadjes om te kijken wat andere voor setups hebben.

Op ons veld vliegen verschillende minimags op 3C 1800 tot 2200Mah. En de ene acro die er vliegt heeft 4S pakketten zover ik weet (ik meen 2100 a 2200Mah).

Kijk even in de respectievelijke draadjes om te kijken wat andere voor setups hebben.

Op ons veld vliegen verschillende minimags op 3C 1800 tot 2200Mah. En de ene acro die er vliegt heeft 4S pakketten zover ik weet (ik meen 2100 a 2200Mah).

Ik zal ze nog een keertje overlopen dan...

Hallo ,
kijk eens bij stefansliposhop.de
deze lipocellen sls zx hebben, wel een zeer hoge spanning 3,6 tot 3,7 per cel onder belasting , wegen minder en zijn goedkoop.
gr Cees

ehhhh.....alle lipo's hebben een (nominale) spanning van 3,7V. Geladen is dat ongeveer 4,2V per cel. En ook alle lipo's houden hun spanning hoog tot ze bijna helemaal leeg zijn. Daar is niets bijzonders aan.
De lipo's op de site die je opgaf zijn net iets goedkoper dan die van Flightpower maar wel zwaarder. Ze zijn zeker niet goedkoper dan veel andere merken.

Kortom, geen slechte link maar het zijn geen bijzondere lipo's.

als de spanning onder vollast en na 50% leegvliegen nog 3.6 a 3.7V is, dan zijn ze wel TOP !

mvg, Z

Dan wel ja. En als dat zo is neem ik mijn misschien ietwat ongenuanceerde uitspraken terug. Het probleem is dat ik niet weet wat marketing en wat echt is. Nogmaals, mijn excuses als ik te negatief doe. Misschien zijn het super accu's.
Het lijkt me dan wel link trouwens met Lipo-afslag op je regelaar. Die ziet dan ook niet dat je accu bijna leeg is.

Back