Lipo-laad"kabel"?

Hallo.

Even een simpele absolute basic / beginners-vraag: als je een lipo vliegaccu wilt laden, maak je dan over het algemeen een extra laadkabel, of kun je volstaan door de "mannetje-stekker" van de lipo rechtstreeks in de bus van de lader te steken en dan als verloop voor de andere pool even twee "mannetje-stekkers" aan elkaar te solderen? (hoop dat u begrijpt wat ik probeer te bedoelen ;))

Groet, Jan.

Begrijp wat u bedoelt maar het nadeel is dan dat als je hem in een verstrooidheid (wat zeker is gaat gebeuren) aan de lader gaat uit trekken ipv de stekker v/d lipo je met 2 mannetjes zit en er dus een grote kans op kortsluiting is.. en je zal niet de eerste zijn dan maar het blijft spijtig en ook wel gevaarlijk.

gewoon een laadkabeltje maken lijkt me de verstandigste oplossing..

mvg.

Zolang de accu met de polen goed aangesloten wordt EN (!!) je met de balancerkabel nog uit komt is er niets aan de hand.

Gebruikelijk is wel om een losse laadkabel te maken/kopen, dat geeft je meer ruimte om ook de LiPo veilig in een bak of in een LiPo-zak te plaatsen.

Laatst bewerkt:
de laadkabel die je omschrijft is prima. echter ik zou andere connectors adviseren om te voorkomen dat je de plus en min omdraait. je zal niet de eerste en ook echt niet de laatste zijn die dat doet en vervolgens alle elektronica opblaast.

ps. roelof ik weet niet waar jij naar keek maar een zaadkabel ;)? een tikfoutje kan ik het bijna niet noemen de l en z liggen mijlen uit elkaar ;).

Draadloos keyboard.... Als de telefoon naast de ontvanger ligt gebeuren er wel eens rare dingen...

Back