LiPo laad niet volledig op ?

Ik heb hier 2 dezelfde lipo's van flightpower en net wou ik eentje opladen omdat ik er straks had mee gevlogen,
maar na een 5 tal minuten begon de lader te piepen en op het scherm kwam full op te staan. Als ik dan op de balancer kijk
dan is die bijlange nog niet vol, het is ook veel te snel. Ik vlieg de lipo nooit meer dan 80% leeg en er is ook niets gebeurd
waardoor dit zou komen.

Zijn er misschien nog mensen die weten waardoor dat komt of dat al hebben voorgehad ?

Ik heb net de lipo nog eens aan de lader gehangen en het werkt nu wel,
het groene ledje licht al op en die is ook veel langer aan het laden dus dat is een goed teken.
Ik vraag me nog altijd af hoe dat kan ?

De spanning van een vol 4 cel pack ligt dicht bij dat van een leeg 5 cel pack. Misschien dat de lader hierdoor het aantal cellen fout detecteerd.

De Lipo is goed opgeladen, ik vind het nog altijd vreemd.
De lipo's die ik heb zijn met 3 cellen. 11.1V

Ik heb hier ook wel eens last van met een HI-Model 2200 mAh pakket, bij mij is het de balancer die hem voortijdig uitschakelt. Dit is een pakket waar bij een paar celen uit de pas lopen, één cel is waarschijnlijk al 4.2 V en dan zet de balancer zich zelf uit. Laad ik dit pakket met 0.5 A, dit is het maximum wat de balancer kan verstoken, dan gaat het wel goed. Het is dus tijd voor een paar nieuwe pakketjes want die Hi-Model shit is echt bagger.

Back