lipo laad probleem

• Topicstarter Topicstarter christophe
  • Startdatum Startdatum
C

christophe

Guest
hallo,

ik kocht vanmiddag men eerste lipo van 1800 mah 7.4 v
en een equalizer van Robbe en de nodige kabeltjes, na wat soldeerwerk kon ik dan eindelijk men lipo laden.
als lader gebruik ik de x-peak van jamara , ik stel die in op lipo laadstroom op 1800 mah, robbe equalizer er tussen en beginnen laden maar.

maar dan komt het probleem.. op het display van de lader staat : NO BATTERY.
hij vindt de batterij blijkbaar niet, terug afgezet en weer opgezet: altijd zelfde resultaat. oke,danmaar zonder de equalizer er tussen..
eens proberen, en dan werkt hij,? dus waar ligt het probleem? bij de equalizer, maar daar kan men nergen iets instellen ?? er zijn geen toetsen aan.
enkel een toest om het aantal cellen in te stellen, maar daar gebeurt weer niks...

help! ik wil vliegen!! :?

http://img106.imageshack.us/my.php?image=dsc6406hx6.jpg

Als je de Robbe balancer hebt die ik denk dan moet je ook nog op de startknop drukken.
Er is hier al het nodige over geschreven en ik heb er even naar gezocht. Helaas kreeg ik zo'n grote lijst met draadjes dat ik niet verder gegaan ben. (Ik ben een beetje lui :roll: )
Misschien moet je de gebruiksaanwijzing van de balancer eens goed lezen? :wink:

ondertussen probleem opgelost.

dit draadje mag weg moderators.

Christophe.

nee hoor, dit draadje gaat niet weg, maar is bedoelt voor al die anderen die hetzelfde probleem denken te hebben. En als jij nu netjes opbiecht wat je verkeerd gedaan hebt en wat de oplossing nu was dan kan de rest daar weer van leren.

ja, das waar :oops:

ik moet blijkbaar in de juiste volgorde laden=
eerst de lipo op mijn equalizer, aansluiten, de equalizer ff zijn werk laten doen ( dat is ongeveer een 10 sec) hij meet dan hoeveel cellen er in het accupak zitten, en dan pas in men lader steken en op start duwen, doe ik het in de omgekeerde volgorde dan weigert men lader te starten en geeft dus aan :NO BATTERY

ik heb vandaag zelfs heel het boeltje terug meegenomen naar de winkel, daar konden ze me ook niet uitleggen hoe dat kwam ? ( waarschijnlijk omdat de winkel overvol zat)

wat mij echter opviel vandaag was ,dat ik in men easystar ( speed 400 6V ) ofwel GP cellen steek 8 x 1100 mah ( nooit problemen meegehad)
en dan vandaag dan men 1ste keer met lipo 2s1p 1800 mah er duidelijk verschil was in snelheid..
met men GP cellen vlieg ik veel sneller (maar korter) dan de 1800 mah lipo??? ik had gedacht én sneller én langer.. mooi niet dus.
of heeft het te maken met de 1ste laadbeurt?

christophe zei:
wat mij echter opviel vandaag was ,dat ik in men easystar ( speed 400 6V ) ofwel GP cellen steek 8 x 1100 mah ( nooit problemen meegehad)
en dan vandaag dan men 1ste keer met lipo 2s1p 1800 mah er duidelijk verschil was in snelheid..
met men GP cellen vlieg ik veel sneller (maar korter) dan de 1800 mah lipo??? ik had gedacht én sneller én langer.. mooi niet dus.
of heeft het te maken met de 1ste laadbeurt?
Dat verschil zit in de spanning.
GP cellen zit je tussen de 8V en 10V ongeveer en met 2 lipos cellen tussen 6.5V en 8V belast.
Met een 3s1p lipo wordt dat heel anders. :)

Met een 3s1p lipo wordt dat heel anders.

gaat men speed 400 6 V dat aankunnen??

Daar zijn al discussies over geweest maar het zover ik weet kan dat maar dan moet het wel een 7.4v speed 400 zijn.
Levensduur van de motor wordt wel korter. :wink:

@Theo heeft gelijk, Goed dat het draadje niet weg is!
Ik heb ook een EasyStar en LIPO’s gaan aantrekkelijk klinken.
(niet dat ik ze nu direct ff haal!)
Ik heb 8cellen GP 9,6Volt 1100mA en inderdaad 4 minuutjes vliegen is wat kort.
En ook lees ik van jou nu de ervaring dat je niet zo veel kracht(Volts) hebt.
En soms is dit wel eventjes fijn om te hebben!
Misschien mag ik hier ook de vraag stellen hoe zit dat met die LIPO’s?
Ik lees net: 2s1p en 3s1p lipo,s
hoe zit dit? Hebben jullie misschien een draadje/link?
Want ik geloof dat het met het voltage te maken heeft?

Vr Gr Rob.

euh,,,???
MAAR 4 min vliegen zeg je??? met GP 1100 mah blijf ik altijd volgas vliegen en ik blijf gemakkelijk een dikke 10 a 15 min boven! maar geen 4! dan is de fun er rap af. zijn je cellen dan wel in orde?/ volledig geladen?

Ik vlieg dan vol gas maar kom ook eerder naar beneden
om te voorkomen dat ik leeg moet landen!
Nu geloof ik wel dat de accu langer vermogen vast houd dat wel,
De accu is nog maar 4X geladen!

Rob007.

Probleem bij Easy star is de ruimte voor de prop.
Die kan niet groter of je moet de motor hoger plaatsen.
Andere optie is dan meer toeren dus 11V lipos. :wink:

ofwel een stukje uit de EZ snijden dat de prop net kan ronddraaien.

Back