lipo laadprobleem

Ik heb een probleempje om een lipo te laden.
Het gaat hier om:
- lipo Corally saddlepack 2S 4800mAh 25C (voor in een pro10 auto)
- Lader Graupner Ultramat 14
- Graupner lipo balancer (max 6 cellen)

De lipo wil ik laden zoals ik al altijd doe en zoals ik ook de andere lipo's (identieke) laad. Ik connecteer dus eerst de lipo aan de balancer (de volgorde zoals in de manual) en dan de balancer aan de lader. De lader vertelt normaal dat het een 2S lipo is en dan kan ik het laden starten. Nog nooit geen problemen hiermee gehad met geen enkele van mijn lipo's.

Maar gisteren kwam dan wel het probleem: ik hang de balancer aan de lader en de lader vertelt 4S lipo. Dit klopt dus al niet. Als ik het enkele keren opnieuw probeer vertelt de lader soms wel 2S lipo. Maar bij het starten krijg ik dan direct een "disconnect" error.
Dus kan ik de lipo niet laden.

Wat is hier aan de hand? Mijn andere lipo's kan ik wel nog laden. Lipo kapot? Ergens een slecht contact in de één van de stekkers?

Ik heb ondertussen nog een paar keer geprobeerd en één keer is het nu toch gelukt de batterij te laden. Dus lader geeft 2C aan en geen connection error.

Misschien lukte het deze keer toevallig maar nu weet ik nog niet wat er eventueel de eerste keren misging.

Back