LIPO laden en brand-vezekering

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, wat een verhaal. En dan te bedenken dat ik nooit zo'n veiligheidspotje gebruik bij het laden van mijn lipo's.....

Grt.

wat een onzin weer. Het zoveelste pas op met lipo's topic. Zoek maar eens, je vindt nog veel meer. De engiste manier om lipo's in de fik te krijgen is door zelf iets fout te doen. Dat lukt je met NiMh ook wel ;)

Tadango zei:
Dat lukt je met NiMh ook wel ;)

True, clubgenoot van mij had zijn 5 cellige ni-mh (2500 sanyo) verkeerd opgeladen, en ze vlogen echt in de fik dus. Binnenkant van het model was een beetje verschroeid, maar verder viel het wel mee.

Grt.

Leuk verhaaltje, maar waarom krijgen de lipo's weer de schuld. Tegelijkertijd is hij ook een Nimh pakket aan het laden, dat kan ook uit elkaar geklapt zijn en de veroorzaker van de brand zijn. Dit soort dingen kunnen met alle vormen van energie opslag gebeuren, of dit nu nicad, nimh, loodaccu, lipo, gastank of benzine tank is, zelfs met alkaline batterijen.

Ik snap die verhaaltjes van : het zou net zo goed een nimh pakket kunnen zijn , of lipo's vliegen helemaal niet makkelijker in de fik niet.
als nimh en nicd net zo gevaarlijk is, waarom zie ik daar dan nooit een bericht over? terwijl er denk ik toch meer nicd's en nimh's in omloop zijn dan lipo's!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back