Lipo laden met de balanceer kabel?

Hey,

Ik vond het niet op het forum dus vraag ik het maar even... Het kan ook wel best een domme vraag zijn, maar ik dacht dat ik ooit iets had gelezen over het laden van een lipo met de balanceer kabel.

Is dat mogelijk?

Ik heb voor mijn 65cm span depron Speedy Bee vandaag een Rhino 460mah batterij ontvangen en het zou handig zijn als ik hem dus met de balanceer kabel kon laden.
Ik heb het geprobeert, maar mijn Ultramat 8 gaat piepen na een paar seconden en laad hem dus niet op.

Ik wil toch graag zeker zijn, omdat het wat gerommel zou schelen...

Een foto waar de lipo op staat (ligt)...

full

Als het niet kan heb ik de volgende vragen :p:

Kunnen deze stekkertjes ongeveer 8A aan?
Linkje: HobbyKing Online R/C Hobby Store : 0.8mm Gold Connectors 12 pairs (24pc) $2.58 Deze schelen in gewicht tegenover de 2mm...

Kan ik twee stukkjes draad nemen (rood en zwart) dan aan de ene kant de 3.5mm pluggen die ik voor mijn auto gebruik solderen en aan de andere kant die 0.8mm goedpluggetjes (of de 2mm) solderen? Dan heb ik een tussenstukje zegmaar.

Alvast bedankt voor het antwoord op mijn vele vragen! :)

Grts,

Laatst bewerkt door een moderator:
Sommige (vooral goedkope) laders laden inderdaad alleen via de balanceer kabel, dit gaat je met de Graupner lader waarschijnlijk niet lukken.

Verloopjes maken kan altijd.

Ja, dat zal dan inderdaad niet gaan met de Graupner...

Ik hoop dat die 0.8mm goud pluggetjes 8A aan kunnen. Iemand die dat weet?

Grts

Bedankt voor de moeite, maar er zit een ingebouwde balancer in mijn Ultramat 8, dus maakt het niet uit.

Ik zou dus alleen nog graag willen weten of die 0.8mm pluggetjes 6 tot 8A trekken...?

Grts

Bedankt voor de moeite, maar er zit een ingebouwde balancer in mijn Ultramat 8, dus maakt het niet uit.

Ik zou dus alleen nog graag willen weten of die 0.8mm pluggetjes 6 tot 8A trekken...?

Grts
Je wilt toch zeker niet een 460 mAh lipo met 8 A gaan laden???

Willem.

Die 0,8 pluggetjes zijn gangbaar voor shocky's dus idd iets van 6-8 A belastbaar.

Wat je lader betreft: Als je de lader uitgangs voedingskabels doorverbindt aan je balanceerkabels zou het mogelijk moeten zijn om te laden via de balanceeraansluiting, bij mij werkt dit.

Uitgaande van een 3-aderige balanceerkabel:
De - uitgang van de lader gaat dan naar de - van de balanceerkabel.
De + uitgang van de lader gaat dan naar de + van de balanceerkabel.
De middelste draad blijft zoals hij is.
De voedingskabels van je lipo kun je verwijderen.

Die 0,8 pluggetjes zijn gangbaar voor shocky's dus idd iets van 6-8 A belastbaar.

Wat je lader betreft: Als je de lader uitgangs voedingskabels doorverbindt aan je balanceerkabels zou het mogelijk moeten zijn om te laden via de balanceeraansluiting, bij mij werkt dit.

Uitgaande van een 3-aderige balanceerkabel:
De - uitgang van de lader gaat dan naar de - van de balanceerkabel.
De + uitgang van de lader gaat dan naar de + van de balanceerkabel.
De middelste draad blijft zoals hij is.
De voedingskabels van je lipo kun je verwijderen.

Erg bedankt, maar dat laden blijft gewoon. Ik ga dus de 0.8mm pluggetjes gebruiken daarvoor.

Even voor de duidelijkheid: Ik ga dus die 560mah 2s lipo samen gebruiken met de Plush 6A en de bekende 19 grammer van HC...

Willem01:

Het gaat erom dat ze goed genoeg zijn voor de bedrading tussen motor en regelaar en tussen regelaar en batterij.
Ik ga de batterij laden met 0.5A, dat is net iets meer als 1C voor de batterij. Dat zou zeker moeten kunnen, zolang ik onder de 2C blijf (2 x 460 = 920mah en ik laad hem dus met 500mah)

(P.S. Als ik iets fout schrijf, zeg het dan, hé...)

Allemaal bedankt.
Grts,

Back