lipo lader met balencer welke?

Hallo
Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een
losi xxx-cr en een xxx-4 g+
Beide wagens zijn bruchles gestuuurd,novac gtb 5.5 en
losi xeleron 6.5
Dit alles gestuurd door een spectrum ds3
Wat ik nu eigelijk nog zoek is een goede lipo lader ev met belancer in
en wanneer zonder belancer welke dan aankopen .
Ook nog een stel lipo baterijen welke mah en hoeveel c op 7.4volt?
Ben in dit alles nog maar een beginneling elke hulp is welkom
THANKS

kijk in hon kong.
wat je hier voor een balancer betaald heb je daar al een lader met balancer en nog goedkoper ook.

Enige kennis is dan wel vereist aangezien niet alle aangeboden spullen van goede kwaliteit zijn daar (hier in NL ook niet hoor).

uhm het geen wat je hier kunt kopen kun je ook daar kopen alleen betaal je dan nog geen 3de van de prijs die ze er hier voor vragen.
die lipo ladertjes doen het goed.
39dollar

Tja, waarom niet gewoon een Belgische/Nederlandse winkel helpen met een aankoop? Een Graupner Ultramat 14 (Plus) is een uitstekende lader die geen voeding nodig heeft en je zeker voor 80 euro moet kunnen vinden.
Kopen in Hongkong doe je enkel als het prijsverschil belachelijk groot is of je nabije winkel het niet heeft, maar dat is mijn mening, alles kopen in het buitenland en dan bij de winkelier komen zagen als er een probleem mee is doe je niet.

Je LiPo's altijd laden op 1C (dus een accu van 3800mAh laden aan 3,8A en een accu van 5300mAh laden aan 5,3A). Goeie LiPo's zijn de Orion 3800/4800/5000, LRP VTEC 5300's, Trakpower 4900's, gewoon zien dat je minstens 3800mAh hebt en dat ze hardcased zijn.

Je LiPo's altijd laden op 1C (dus een accu van 3800mAh laden aan 3,8A en een accu van 5300mAh laden aan 5,3A). Goeie LiPo's zijn de Orion 3800/4800/5000, LRP VTEC 5300's, Trakpower 4900's, gewoon zien dat je minstens 3800mAh hebt en dat ze hardcased zijn.

Waarom op 1C? Bij mijn Flightpower lipo(dus geen goedkope troep) staat dat ik met max. 2,5C mag laden.

Ja dat weet ik wel, bij Trakpower ook, maar bij laden aan 2C heb je een enorm probleem met de levensduur. Het is niet zo dat Trak- en Flightpower zo'n goeie accu's maakt dat die even lang meegaan en toch aan 2C geladen kunnen worden :)

Ik haal nooi 1C aangezien mijn accu 8000mAh is en mijn lader max 6A kan laden. Of is voor mij 4A = 1C het is namelijk een 2S2P pack?

ik ben wel vanplan om 1c te laden.

ik heb de graupner ultramat 15 en de graupner lipo balancer plus
8000mah 2s2p 7,4v lipo's zijn onderweg
de ultramat 15 kan 8A laden

de ultramat 15 heb ik voor 75 euro en de lipobalancer voor 32 euro

aanschaf

Hoi allemaal,

Er wordt hier door een "newbee" gevraagd wat hij moet aanschaffen en waar hij dat het beste kan doen (aankopen)

Niet over hoeveel er geladen moet worden op hoeveel maH en met wat voor lader enz.
Ik laad mijn accu's met een gewoon lipobalancertje die ik over heb gehouden van mijn heli-avontuur en deze werkt perfect.
Zowel op 220v als op 12v, 1c/ 2c en ook de 3c (11.1v)
Laat alleen de accu's na het rijden even rusten (afkoelen) voordat je ze weer gaat opladen.
Het alternatief van Potloodslijper (graupner Ultramat) is oké.

Maar voor alles geldt: Murky, kijk even op het forum of over het internet.
Er wordt genoeg aangeboden door Graupner, Robbe en andere leveranciers.
Kijk ook eens bij de diverse webwinkels, er is nog aardig wat prijsverschil.
Hong Kong is leuk maar hoe ga je het doen als er wat kapot is?
Ff op de fiets heen en weer wordt een ander verhaal, of je moet heel veel vrije tijd hebben.

Groeten Ron

Laatst bewerkt:
Moderne accu's kunnen prima met 1.5C geladen worden zonder verlies van levensduur. 2C ook nog wel voor de meeste.

voor een lader met ingebouwde balancer kan je ook kijken naar de Ultramat 16. Als je zoekt op ebay duitsland kan je ze vinden voor €103 (ex verzenden), aan jou om te kijken wat de winkel om de hoek ervoor vraagt.

Deze is vanuit Engeland, leuk geprijsd, met de nodige balanceradapters voor de meestgebruikte accu's ook al bij. Tenzij je accu het systeem gebruikt van TrakPower (met 2x4mm en 1x2mm goudplug)

ah, dat wist ik niet, en ik had niet gezien dat jij het over de plus had.

Ziet er ook een leuke lader uit, en met laden tot 5A hebben de meesten al voldoende.

Ook de Robbe power peak compact is mss een idee?

Laatst bewerkt:
uhm het geen wat je hier kunt kopen kun je ook daar kopen alleen betaal je dan nog geen 3de van de prijs die ze er hier voor vragen.
die lipo ladertjes doen het goed.
39dollar
Kun je wat linkjes doorgeven van die Hong kong sites. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede goedkope lipo en lader. Wel een site waar je met paypal kunt betalen en een site waar jij ook wel eens iets hebt besteld en of wat jij denkt veilig te zijn k zou daar heel blij mee zijn alvast bedankt:)

Kun je wat linkjes doorgeven van die Hong kong sites. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede goedkope lipo en lader. Wel een site waar je met paypal kunt betalen en een site waar jij ook wel eens iets hebt besteld en of wat jij denkt veilig te zijn k zou daar heel blij mee zijn alvast bedankt:)

Ik heb afgelopen winter 2 laders gekocht bij dealextreme voor minder dan 44 dollar. Niet voor het geval dat er eentje kapot gaat, maar omdat je dan in een cyclus kan laden ;). Ze werken prima, het enige nadeel is dat het signaal wel erg luid klinkt. Maar dat kan je verhelpen door een plakkertje op de speaker te plakken :rolleyes: en ik weet natuurlijk niet of de meegeleverde stekkers (en dat zijn er een hoop!) wel op je lipo passen...

DealExtreme: $43.50 Digital Balanced Li-Ion/LiPo/NiCD/NiMH/Pb Battery Smart Charger and Discharger

Free shipping :D

Succes!

Halewijn

Met hoeveel ampere kan een ultramat 14 (plus) laden.
De man (eigenaar) van Modelsport in Hoofddorp zij dat het een goede lader was maar niet
met hoeveel ampere hij kon laden.
Ik wil 5000 mah accu's bij hem kopen en met 1C kunnen laden.

Mvg,

Theo

Met 5 amp.

Dat is voldoende voor het laden van je lipo.

Let wel op dat je een balancer erbij koopt! bv van Graupner.

Halewijn

Back