Lipo lader voor Nimh??

• Topicstarter Topicstarter Kevin van Gorp
  • Startdatum Startdatum
K

Kevin van Gorp

Guest
Hallo,

Even een vraagje. Een maatje van me die net begonnen is met de hobby, heeft van iemand een vrij simpele Lipolader gekregen.
De Yuntong YT-0004S Deze is volgens mij puur voor lipo's van 1 t/m 5 cellen. Hij heeft een 3S 2200 lipotje voor een vliegtuig. Dat moet prima gaan.

Echter beweert die man dat je ook je zender met een 1400Mah NiHM accu met dat ding kan laden.... Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Of wel?

Groetjes Kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
De wijze waarop een lipolader laadt is anders dan bij een NIHM. Het lijkt me dat je dan in de war komt met bepaalde afslagwaardes zegmaar. Of niet?

Ja dat lijkt mij ook, je zal vast wel wat prik in je accu krijgen maar een lipo lader gaat toch gaande de lipo voller raakt steeds minder Amps geven. Ik wil het wel eens weten.

Wanneer je precies weet wat je doet kan je met wat kunst en vliegwerk een NiMH accu laden met een LiPo lader. De kans dat je fouten maakt is groot, te groot. Een NiMH lader hoeft niet zo gek veel te kosten. Vrijwel altijd (99,9% van de gevallen) is zo'n lader uiteindelijk nog goedkoper ook. Vooral wanneer je één of meer accu's om zeep hebt geholpen door verkeerd laden.
Dus doe het niet, koop een goede lader voor het doel waarvoor je hem nodig hebt. Heb je meerdere soorten accu's dan kan een universele lader een goede keuze zijn. Welke lader? Tsja, daar kan ik niet zo veel over zeggen. Dat hangt veel meer van je persoonlijke voorkeur en je financiële situatie af. Echt slechte laders zijn er eigenlijk niet meer maar de ene kan handiger in gebruik zijn dan de andere. Wanneer je op dit forum gaat zoeken kan je over heel veel laders het nodige vinden. Maak aan de hand van wat jij vindt dan een keuze. Eventuele vragen over specifieke laders kan je dan het beste stellen in de betreffende draadjes.
Succes.

ytong

Hallo,

Even een vraagje. Een maatje van me die net begonnen is met de hobby, heeft van iemand een vrij simpele Lipolader gekregen.
De Yuntong YT-0004S Deze is volgens mij puur voor lipo's van 1 t/m 5 cellen. Hij heeft een 3S 2200 lipotje voor een vliegtuig. Dat moet prima gaan.

Echter beweert die man dat je ook je zender met een 1400Mah NiHM accu met dat ding kan laden.... Dat lijkt me niet echt de bedoeling. Of wel?

Groetjes Kevin

Hoi Kevin,
Zou jij aan dat maatje kunnen vragen of hij zijn lipolader even kan openschroeven en de kleuren van de weerstand R12 aan mij door te geven ? Deze is er bij mij uitgebrand en ik kan de kleuren niet meer zien zou tof zijn mijn e mail adres is robert.pronk@ziggo.nl
Volgens mij kan je daarmee wel een 1400 NiHM accu mee laden maar danmoet je hem wel op het goede type accu zetten

Laatst bewerkt:
Back