lipo + lipobalancer

• Topicstarter Topicstarter tomtom
  • Startdatum Startdatum
T

tomtom

Guest
hallo,

Ik heb een vraag over een lipo en lipobalancer voor m'n trex 450 xl cde.

als eerste de lipo:

1- Omdat ik het te omslachtig vind om thunderpower lipo's in de Verenigde Staten te kopen, ben ik van plan Evo flightpower lipo's te kopen. Is dit een goede keus?

2-Bij eheli.nl hebben ze twee flightpowers, namelijk een 1800 mah van 20c en een 2100 mah van 20c. Hoe lang kan je ong. met deze lipo's vliegen als je nog niet 3d vliegt? In mijn T-rex zit een RCM-BL430L van Align.

Dan nu de balancer:

3-Ik had in gedachte de robbe lipoly equaliser, maar dan zal waarschijnlijk de balancer connector van het flightpower pakket niet passen. Er is bij eheli.nl ook losse balancer kabel te koop met een robbe connector, namelijk:
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=81_161&products_id=1468
is het lastig om deze op het pakket te maken?

4-Bij eheli.nl hebben ze ook een flightpower balancer, namelijk:
http://www.eheli.nl/winkel/product_info.php?cPath=81_161&products_id=1085
heeft iemand ervaring met deze balancer? balanceert hij even goed als een robbe equaliser of graupner balancer plus?

alvast bedankt.

1) Heb goede ervaring met Evo flightpower lipo's.

3) Had hetzelfde probleem met die stekkertjes (dan van graupner). Als je goed met een (kleine) soldeerbout kan omgaan is dit te doen. Vlak onder het oude stekkertje de draadjes één voor één afnippen dan solderen isoleren met krimpkous en dan pas aan de volgende beginnen ! Alle draadjes even lang anders ontstaat er theoretisch meetfouten

Bedenk wel dat als je dit doet dat de garantie vervalt (als dit erop zit)
Een foutje wellicht beschadiging (brand ?) kan veroorzaken.

Maarten2 zei:
3) Had hetzelfde probleem met die stekkertjes (dan van graupner). Als je goed met een (kleine) soldeerbout kan omgaan is dit te doen. Vlak onder het oude stekkertje de draadjes één voor één afnippen dan solderen isoleren met krimpkous en dan pas aan de volgende beginnen ! Alle draadjes even lang anders ontstaat er theoretisch meetfouten
quote]
bedoel je dat je een stekkertje van graupner met draadjes eraan aan de losgeknipte draadjes van de lipo soldeert, of dat je aan de losgeknipte draadjes van de lipo een los stekkertje van graupner maakt?

Die kabeltjes van de balancer aansluiting hoeven niet perse even lang te zijn hoor , sterker nog dat zijn ze vooral bij grotere paketten nooit .
De balancer meet wat er op zijn print binnekomt en aangezien de stromen redelijk laag zijn is de spanningsval over een "te lange" kabel te verwaarlozen !

De stekkertjes zijn idd een ramp , elk merk zijn eigen plugje .

ik bedoel knippen vlak onder het stekkertje van de accu. Bij zo'n losse graupner stekker zit al een kabeltje aan het stekkertje.

Wat vraag 2 betreft;
Hoe lang je vliegt op een accu hangt van vele factoren af. De 430L is niet echt de meest vriendelijke motor qua stroomverbruik. Afhankelijk van het aantal KV trekt deze motor 17 tot 30A max.
Ik denk dat je met een 2100mAh accu kunt reken op iets van 5-7 minuten vliegrijd, misschien 8 als je allen maar rond hovert. Maar zoals ik al meldt, vele factoren hebben hier invloed op.

ik heb nog een vraagje:

als gyro wil ik de Gy 401, maar wat is nu precies het verschil tussen de GY401 van futaba en de GY401 van Robbe-Futaba? de laatste is namelijk meesta duurder.

Fysiek en technisch geen verschil, uiterlijk af en toe om dat hier en daar af en toe het woordje Robbe op een stickertje staat.
Een echte Robbe-Futaba versie mag geserviced worden door de technische dienst en die kan dan ook evt. garantie gevalletjes direct afwerken met Robbe.
Als het een Futaba is, dan betreft het grijze import en moet garantie geregeld worden via de verkopende partij.

Rick

Bij 4rc.nl verkopen ze de ThunderPower lipo's en balancers ook, staan alleen nog niet op de website.

Overigens zijn de FlightPower lipo's ook erg goed, ik vlieg er zelf mee in mijn T-rex 600.

Aan alle nieuwe FlightPower lipo's zitten high-rate connectors die zo in de Flightpower V-balancer en in de ThunderPower balancers pluggen.

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Bij 4rc.nl verkopen ze de ThunderPower lipo's en balancers ook, staan alleen nog niet op de website.

Overigens zijn de FlightPower lipo's ook erg goed, ik vlieg er zelf mee in mijn T-rex 600.

Aan alle nieuwe FlightPower lipo's zitten high-rate connectors die zo in de Flightpower V-balancer en in de ThunderPower balancers pluggen.

Cheers,

Richard

Das goed nieuws, eindelijk eens in Nederland Thunderpower lipo's te koop.
het duurt zowieso nog wel even voordat ik de lipo koop dus ik wacht af....

bedankt voor alle antwoorden :wink:

Back