Wat betreft je vraag mbt. capaciteit.. de volgende regels zijn er:
1) je toestel moet het gewicht aan kunnen
2) de accu moet fysiek passen
3) de accu moet evenveel cellen in serie hebben (hoewel meer of minder in sommige gevallen ook kan, afhankelijk van de regelaar)
4) de accu moet de stroom kunnen leveren die je toestel vraagt
Buiten die regels kun je elke lipo pakken die je wilt. Het kan hooguit zijn dat je er dan zelf een ander stekkertje aan moet solderen.
Wat betreft je vraag over welk merk, kort samengevat komt het er op neer dat wij er niets zinnigs over kunnen zeggen, totdat je met specifieke voorbeelden komt.
Het is pertinent niet waar dat goedkopere lipo's per definitie slechter zijn, of duurdere beter. Wel is de kans op een 'betere lipo' hoger als je een duurdere neemt, maar de prijs is geen garantie. Daarnaast kun je eigenlijk ook geen uitspraken doen over een merk an sich, er kan tussen verschillende batches cellen van dezelfde leverancier toch verschil zitten, dus dat bv. het ene type lipo van een fabrikant goed werkt, en het andere weer niet.
Voorbeeld.. ik vlieg met een shockflyer met kleine lipo's.. het beste lipootje wat ik heb is een himodel 2 cellen 350mAh pakketje, wat tevens de goedkoopste is die ik heb. Ik heb ook een Flightpower 400mAh 2 cellen pakketje, en dat is prut. Graupner 3 cellen 350 (=Kokam cellen) zit er tussenin. De Graupner waren de duurste (als je een prijs per cel uitrekent), de himodel het goedkoopst, en daar zat een factor 2 tussen.
In de F3A wordt er in de hoogste klasse met 10 cellen zippy lipo's gevlogen, een pack van iets van 130 euro, daar waar bv. flightpower nog rond de 350 euro zit. Beide doen het prima.
Ik ben het niet eens met wat hierboven staat. Ook goedkope cellen kunnen meer dan 50 cycles meegaan, het hangt gewoon van het specifieke pakket (merk/type) af en het gebruik.
Dus.. als je aangeeft welke types je overweegt, mogelijk dat iemand er dan op basis van ervaring iets zinnigs over kan zeggen. Of je moet het zelf gewoon proberen