lipo met 3 draden ???

ik heb hier een lipo (weet niet welk merk)met 3 draden : 1 rode , 1 zwarte en 1 witte draad .
mag ik op de rode en de zwarte draden goudstekkers zetten om te laden en de witte afknippen ?

Zoals ik het nu lees (ben nog niet helemaal thuis in de lipo's) heb je het nu over je balancerport aansluitingen.

Deze heb je nodig om de cellen correct op te kunnen laden , met behulp van een balancer ..

Aangezien je het over 3 draden hebt ga ik er vanuit dat het een 2 cellen (7,4v.) pack gaat

Als het goed is moeten er nog 2 dikke draden (of in ieder geval aansluitpunten) zijn , waarop je de + en - naar de esc aansluit.

Laatst bewerkt:
het is een 3 cellen lipo 11.1v en er hangt ook nog een stekker aan met 4draadjes om hem te balanceren . dus de rode,zwarte en witte zijn de aansluitpunten !

Dan is er nog maar 1 mogelijkheid ... Meten is weten ;)

Meet alle draden eens na en kijk op welke draad je 11,1 (of meer) volt krijgt , als de balancerport netjes is voorzien van 4 draden is er dus 1 draad overbodig lijkt mij ...

om zeker te zijn van een goed antwoorde plaats een foto van de lipo waar we duidelijk de kabels kunnen bekijken.

mischien is de derde een keer eraan gemaakt om het aantal mah te metenmoesten wij ook een keer doen dat kun je namelijk niet meten mah mischien moet je ffe meten uit welke 2 draden het voltage wat er uit moet komenen dan die overblijft afknippen of gewoon los laten bungelen kun je altijd nog de mah meten!

mischien is de derde een keer eraan gemaakt om het aantal mah te metenmoesten wij ook een keer doen dat kun je namelijk niet meten mah mischien moet je ffe meten uit welke 2 draden het voltage wat er uit moet komenen dan die overblijft afknippen of gewoon los laten bungelen kun je altijd nog de mah meten!

Bovenstaande opmerking is helaas onjuist. Capaciteitsmeting is niets anders dat tijdgerelateerde stroommeting.Stroommeting vind altijd in het circuit plaats, daarvoor is geen extra draad nodig.

Je berichten zijn veel beter leesbaar als je hoofdletters en leestekens gebruikt.

Laatst bewerkt:
we zitten hier niet op school!!!!!!en mijn opmerking is wel JUIST!!

we zitten hier niet op school!!!!!!en mijn opmerking is wel JUIST!!

Ik zie dat je nog jong bent.. probeer je een beetje in te houden en normaal te posten.
Op school leer je toch ook netjes puntjes en hoofdletters te gebruiken? Je maakt nu een blok van woorden waar iedereen maar de zinnen zelf uit moet halen. :rolleyes:

en je opmerking is onjuist omdat stroom IN het circuit gemeten wordt en niet via een extern draadje. Het is zeg maar de hoeveelheid water die door een slang stroomt waarbij je de druk in de slang als het voltage kan zien.

Het staat er zo te zien op de foto zelfs op waar de draden voor zijn. Als ik het goed zie staat er bij wit Charging Lead. Wel merkwaardig dat daar een aparte draad voor is, ik heb het in ieder geval nooit eerder gezien, maar wellicht iemand anders hier op 't forum.

Dan heb je in ieder geval iets geleerd, en daar gaat het om. Nu de hoofdletters en de leestekens nog...

Zoals al eerder gememoreerd, cessna66 is nog erg jong. Met 13 jaar is hij waarschijnlijk een brugpieper of iets vergelijkbaars. Je moet dan toch iets hebben om je mee te onderscheiden en dat doet hij op zijn manier. Het zal bij het ouder worden wel beter gaan.

Maar dat laat onverkort dat het juist is dat hij er op wordt gewezen dat hij iets verkeerd uitlegt of op een verkeerde manier communiceerd.

even on topic aub!!!
ik weet nog steeds niet hoe ik hier 2 goudcontacten kan aanzetten.
inderdaad JOHANVG er staat bij de witte charging lead,maar wat moet ik ermee ???????

Meet eens met een multimeter op welke draden er spanning staat. Ik vermoed dat op de witte geen spanning staat. Daar staat volgens mij niet bij charging lead, maar charging end, de foto is net iets te onduidelijk om dat goed te kunnen lezen.

zo meneer cessna66 heeft weer tijd om zijn theorie bij te spijkeren ipv hier te zieken.

ga lekker verder met jullie draadje guys !

gerard namens de mods.

Back