Lipo na 2 uur laden nog steeds 7,8V

• Topicstarter Topicstarter Pasav
  • Startdatum Startdatum
P

Pasav

Guest
Ik heb een Graupner 11.1 V accu die toen die begon te laden op 7,81 V stond .. na ruim 2 uur laden nog steeds op 7.8 V ...
Hou dit in dat de accu overleden is of kan ik hem nog herladen ...
Ik maak gebruik van een balancer ...

Groetjes
Patrick

Een lipo accu mag in rust niet minder dan 3v per cell hebben, is dat wel het geval dan is de kans groot dat hij over ontladen is.

Ik heb hier al eens op het forum gelezen dat iemand (natuurlijk met toezicht van volt en ampere meter) hem even met een nimh/nicad lader heeft geladen.
Op 100mah ofzo, en daarna (omdat de 3V+ per cell weer was berijkt) hem weer op zijn lipo lader heeft geladen.
Ik weet niet of het verstandig is, en ik raad het je niet aan als je niet er vlak naast blijft en in staat bent om in te grijpen op het moment dat ze bol worden, te heet worden, boven de 4,2V per cell komen.

Maar als je het echt veilig wilt doen dan kun je het beste een nieuwe kopen en deze op de juiste manier weggooien.

Nando.

Het lijkt er sterk op dat 1cel defect is en sluiting geeft. Meet de spanning eens van de afzonderlijke cellen, moet bij een geladen cel, onbelast in de buurt van 3.7 tot 3.9V zijn.

jep waarschijnlijk een cel defect, of alles zit onder de 3 volt en een verstandige lader weigert dan nog om de cellen te laden.

Het truukje van Nando raad ik ten zeerste af. Als je niet precies weet wat je doet dan vraag je om ongelukken.

dank ...

Denk dat ik deze accu maar gewoon afschrijf ... :'(
Maar is het idere keer bijladen ook niet ongezond voor de accu ... ik dacht juist dat dat ook niet goed was .. Als mijn Accu vol is meet ik hem hem en ligt die op ± 12.2 V maar kan het dan kwaad als ik na het vliegen de accu bv pas op 11.4 V staat om hem weer aan de lader te hangen .....

Zoals je ziet LiPo zijn voor mij nieuw ... ;)

Een beetje hobbiest haalt hem uit elkaar. Als er een cel kapot is maak je er toch gewoon een 2 Cel (de goede cellen dan natuurlijk) van... Kan je best nog wat leuke projectjes mee doen!

Geen enkel probleem om hem na (of voor) het vliegen weer op te laden.
De accu hoeft daarvoor niet eerst (bijna) leeg te zijn.
Hoe minder leeg, hoe beter.

Als je die accu wilt afschrijven, dan mag je hem ook naar mij sturen :D , ik betaal je de portokosten. Zoals gezegd vermoed ik dat slechts 1 cel defect is, de andere twee kunnen wellicht nog bruikbaar zijn.

Back