lipo niet te balanceren

heb net 4 ECPOWER 2200MAH 3s 30c gekocht, als ik deze laad via mn balancer duurt dat uren en slaat hij niet af. volgens mn lader is de ene cel 4,2 VOLT en de andere 2 4,19v. zou dit aan de kwaliteit van de cellen kunnen liggen? Bij mn Flightpower 2S accu is dit niet en balanceert hij zonder problemen...Ook bij de mystery lipos uit hongkong is het geen probleem...
Of moet ik deze best eens een paar cyclussen laden en ontladen voor ie kan balanceren??

Mvg

Inderdaad, bij mij is het ook nooit exact hetzelfde. Meestal een honderdste verschil ofzo.
Tijdens het laden gaan ze wel verder uit elkaar, een paar honderdste ofzo.

Dat is helemaal niet erg. De balancer zorgt meestal dat ze in een range van 0,05 Volt blijven. EN dat ze niet overlaad raken dus over de 4,3 Volt gaan.

Kijk maar eens bij de specificaties van de balancers. De meeste hebben een nauwkeurigheid van ongeveer 0,05V en een onderling verschil van niet meer dan 0,01V. Slechts een hele enkeling doet het nauwkeuriger maar dat is niet echt noodzakelijk. Zolang de eindspanning maar binnen de veilige grenzen blijft is er niets aan de hand.

Back