LiPo of NiMh?

• Topicstarter Topicstarter Whampsy
  • Startdatum Startdatum
W

Whampsy

Guest
hoi mensen,

Ik zat laatst een stukje te lezen over micro-modelhelicopters (binnenshuisheli). het leek mij erg leuk en ben er meer over gaan opzoeken op internet. op een gegeven moment kwam ik op www.rchobby-online.nl daar zag ik een dragonfly 4v2 staan tussen de 119 en 150 euro, is dit een normale prijs? en is dit een goede heli om mee te beginnen? ik heb ook vaak gelezen dat de heli crashbestendig is, dat leek me een voordeel.

Ik heb ook nog een hoop verhalen gehoord over het verkeerd opladen van lipo accus en dat dat dan niet goed ging (heeft me beetje bang gemaakt), maar met lader wel(gelukkig). op www.rchobby-online.nl zag dan ook de dragonfly 4v2 staan voor:
€119 met NiMh 8,4V 600 mAh accu. 15V 300 mAh lader
€124 met NiMh 8,4V 600 mAh accu. 15V 300 mAh lader
€150 met LIPO 7,4V 1200 mAh (langere vliegtijd!!) LipoaLader 12,6V 1,0 Amp.
welke kan ik het beste nemen? en kan ik als ik die met lipo neem, kan ik dan niet beter Lipo Lader 230V voor accu's 7,4V nemen, omdat er ook een LIPO 7,4 volt accu bij de heli zit?

Of heeft iemand een andere heli onder de €200 als advies voor beginner??

Alvast bedankt voor je antwoord.

Het verstandigste is om eens naar een vliegclub te gaan. Daar kunnen ze al je vragen beantwoorden. Dat kan op dit forum ook, maar uiteindelijk zul je moeten leren vliegen. En dat kan alleen bij een club. Er zijn mensen die het zelf proberen maar dan gaat het heel veel geld kosten aan reparaties en uiteindelijk belandt de helicopter in de prullebak uit frustratie dat het niet wil lukken.

Dus het meest verstandige is om naar een club te gaan, dat is de beste start voor een modelvlieger.

skywalker zei:
Het verstandigste is om eens naar een vliegclub te gaan. Daar kunnen ze al je vragen beantwoorden. Dat kan op dit forum ook, maar uiteindelijk zul je moeten leren vliegen. En dat kan alleen bij een club. Er zijn mensen die het zelf proberen maar dan gaat het heel veel geld kosten aan reparaties en uiteindelijk belandt de helicopter in de prullebak uit frustratie dat het niet wil lukken.

Dus het meest verstandige is om naar een club te gaan, dat is de beste start voor een modelvlieger.

maar ik woon op vlieland (wadden"eiland") hier is geen enkele vliegclub te bekennen. ik weet 't ik ben eigenwijs, maar als ik zou kieze welke zou dan het beste zijn??

Hoi,

Ik ga even mijn eigen ervaringen vertellen. Ik ben begonnen met een kleine heli. Met behulp van een simulatieprogramma op de computer leerde ik de oog-hand-coordinatie wat je nodig hebt bij het vliegen. Ik had een Carbooon gekocht. Dat is een heli in de kleinste vorm. Na 6 weken oefenen in huis kon ik dat ding in de lucht houden. Het heeft ook alles geraakt in huis, hoor. Het is beter voor je interieur om her en der wat kussen neer te leggen. Daarna ben ik steeds grotere heli's gaan vliegen.
Dit terwijl het eigenlijk misschien wel de omgekeerde olgorde is. Het is het gemakkelijkst leren vliegen op een grote heli. Die is stabiel en dan ook makkelijker te beheersen, zeker in het begin. Maar een die-hard komt er ook op deze wijze. Als je namelijk die kleine kan beheersen, kan je elke heli vliegen.
Ik wilde je het niet onthouden, zeker omdat je van een eiland komt.
Koop voldoende reserve-spullen. Je zal het nodig hebben. En koop een heli die tegen een stootje kan. Fixed pitch in ieder geal

René

ah, dankjewel voor jouw ervaringen.
ik zal er nog over nadenken. watvooor heli heb je nu dan gekocht?

Ik heb nu een Spirit Pro (electro ) en een Raptor 50 ( brandstof ).

Veel succes

René

Voor mij geld eigenlijk hetzelfde als voor Rewes, ik ben begonnen met een Piccolo en heb daar wel het één en ander mee in huis gesloopt maar heb daar wel mee leren vliegen en ben daarna overgestapt op de grotere heli's.
Het énige wat ik wel wil vertellen is dat als je een micro heli koopt je er beter een lipo bij kunt kopen want met een klein accuutje met 5 min vliegtijd is in het begin heel hinderlijk je bent in het begin heel druk bezig met het recht houden van het ding en vaak is het zo dat als het net een beetje wil hij hangt eindelijk een keer een beetje recht dan is je accuutje weer leeg en moet je weer opnieuw beginnen en weer opnieuw gaan concentreren, een accuutje met 15 min vliegtijd is voldoende maar een standaard nicad of nimh is vaak aan de korte kant.
Wat ik zelf gedaan heb is een grote accu op de grond met een snoertje eraan en dan kan je uren hoveren.

Whampsy, je kan beter je dragonfly helicopter kopen bij rc vliegshop, dat is veel goedkoper.

Back