lipo op brushed motor

Discussie in 'Electro offroad' gestart door michiel30, 30 sep 2012.

  1. michiel30

    michiel30

    Lid geworden:
    17 aug 2012
    Berichten:
    52
    Locatie:
    overijssel
    hallo modelbouwers,
    ik heb een vraag en ik kon het online niet vinden.
    kun je op een brushed motor lipo accu gebruiken
     
  2. Wiert Land

    Wiert Land

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    653
    Locatie:
    Haulerwijk
    Jawel dat kan wel even nakijken of de motor/regelaar de spanning aan kan, ik heb een 2s lipo op een brushed regelaar zitten die weer een brushed motor van max 12,5V aanstuurt op de regelaar zit alleen geen voltage cutt-off voor lipo dus ik moet er om denken dat ik 'm niet volledig leeg trek.
     
  3. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja.

    Geen probleem!

    Waar je alleen rekening mee moet houden is of de ESC een lipo cut-off functie heeft. Zo ja, no worries. Zo nee: Goed opletten dat je de lipo niet te leeg rijd óf een lipo-alarm er tussen zetten.

    Voor de motor (jouw vraag dus) maakt het niks uit. Het gaat er meer om dat de regelaar een lipo stand heeft of niet. (zie bovenstaande).

    Bottom line, het kan gewoon... :D
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Een accu = een accu, waarom LiPo alleen gekoppelt moet worden aan een brushless is mij onduidelijk maar er zijn er genoeg die het beweren.

    Het enige argument is dan het ontbreken van een lipo cut off maar veel huidige brushed esc's kennen dit ook en anders zijn er ook zgn. lipo monitors die je kunt gebruiken maar het is geen verplichting. Gewoon bij het eerste moment dat je vermogensverlies merkt direct stoppen.
     

Deel Deze Pagina