Weest voorzichtig! LiPo's zijn hele mooie accu's maar als er iets mis is of gaat kunnen zie "gemeen bijten".
Jouw accu is zo te lezen helemaal tot het einde leeg getrokken. De hele interne chemie is in het honderd gelopen waardoor de accu waarschijnlijk een isolator is geworden. Om er nog stroom doorheen te kunnen krijgen moet je er waarschijnlijk een behoorlijk hoge spanning op zetten. Een 3S accu is maximaal 12,645V maar het zou kunnen dat je er wel 20V op moet zetten om er nog een beetje stroom door te krijgen. Als dat zo is DOE DAT DAN NIET! De kans dat je dan een ploffende accu (cel) krijgt is behoorlijk groot.
Is de accu geen isolator geworden maar meer een kortsluiting dan kan mazzel hebben. Koppel de accu dan aan een voeding ingesteld op een spanning tussen de 9 en 10V voor een 3S accu. Beperk de stroom tot maximaal 0,1C en dan is het wachten.
Loopt de spanning binnen een uur of zo niet op dan is het einde accu en kan je hem weggooien. Jammer maar helaas!
Loopt de accu spanning na verloop van tijd op en wordt hij gelijk aan de voeding dan loopt er geen stroom meer. Neem de accu los van de voeding en gebruik je LiPo lader en balancer om de accu verder te laden. Laad met een laadstroom van niet meer dan 0,5C EN HOUDT JE ACCU GOED IN DE GATEN!
Denk eraan dat die accu flink op z'n lazer heeft gehad en dat hij altijd in de gaten gehouden moet worden. Bij de geringste twijfel weg die accu! Je hebt niets aan brand of andere ellende!
Ook al werkt de accu wel dan nog zal de capaciteit (flink) minder zijn geworden. De inwendige weerstand kan ook opgelopen zijn zodat hij mogelijk je motor niet meer van stroom kan voorzien.
Als met al een leuk experiment maar blijf er wel bij, letterlijk en figuurlijk! De kans dat je een weer 100% bruikbare accu krijgt is klein, om niet te zeggen heel klein!